جلسه آموزش قرآن استاد مولایی میعادگاه عاشقان قرآن بود
کد خبر: 1442318
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
عباس سلیمی:

جلسه آموزش قرآن استاد مولایی میعادگاه عاشقان قرآن بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه جلسات آموزش قرآن استاد مولایی هر صبح جمعه به میعادگاه عاشقان قرآن تبدیل شده بود، در مورد ویژگی‌های شخصیتی این استاد برجسته گفت: استفاده از ادبیات فاخر یکی از ویژگی‌های شخصیتی استاد مولایی است.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه آشنایی وی با استاد مولایی به دهه پنجاه بازمی‌گردد، گفت: سا‌ل‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این توفیق را داشتم در یکی از بهترین کانون‌های قرآنی کشور یعنی مسجد الرضا(ع) تهران واقع در خیابان بهار که میعادگاه همه قرآنیان بود، حضور داشته باشم.

حضور قرآنیان با شور و شوقی وصف‌ناشدنی در جلسات استاد مولایی
وی افزود: میعادگاهی که هر بامداد آدینه ــ روز متعلق به قرآن ناطق حضرت ولی‌عصر(عج) ــ، همه قرآنیان با شوقی فراوان در آن جلسه حضور می‌یافتند. شاید تنها جلسه بسیار مترقی آموزش قرآن، همان جلسه بود که با آخرین اصول و موارد مربوط به علم تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن قرآن کریم مجهز شده بود و بعدها اختلاف علم قرائات نیز به آن اضافه شد. این مکان محل تجمع عاشقان قرآن کریم بود.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: همه کسانی که بعدها در مسابقات بین‌المللی قرآن حائز رتبه‌ای شده‌اند، بدون واسطه و یا با واسطه از کانون این جلسه، فیض برده‌اند، مطمئناً همین امر برای کارنامه فعالیت استاد مولایی با آثار نوشتاری ارزشمندی که دارند و شاگردانی که تربیت کرده‌اند، کافی باشد.

آشنایی جوانان با قرآن در شرایط قبل از انقلاب؛ کار بزرگ استاد مولایی
سلیمی با اشاره به اینکه آشنا کردن جوانان، قبل از انقلاب با فرهنگ قرآن، بحثی بالاتر از قرائت قرآن کریم است که توسط استاد مولایی صورت گرفته است، گفت: این امر یک مسئله قابل تقدیر است که تنها از افرادی همچون استاد مولایی برمی‌آید.
وی در ادامه برای تشریح بهتر جایگاه استاد مولایی به حدیث نبوی «من علّم رجلاً القرآن فهو مولاه» اشاره و یادآور شد: بر اساس این حدیث نبوی، فردی که به دیگری قرآن یاد دهد، مولای اوست؛ این حدیث، میزان فاصله استاد قرآن با شاگردان را به خوبی بیان می‌کند، استاد مولایی به حق، دارای چنین جایگاهی است. شاگردان و جامعه قرآنی، مطمئناً قدرشناس زحمات و خدمات ایشان هستند.

دعای جامعه قرآنی برای بهبودی استاد مولایی
این فعال قرآنی کشور اظهار کرد: استاد مولایی در مقام رضا و راضی به رضای خداوند هستند و در جلسات قرآن سعی استاد بر این بوده است تا این امر را به شاگردان خود نیز آموزش دهند. استاد مولایی همیشه راضی به مقدرات خداوند متعال بوده و هستند و ما نیز این گونه خواهیم بود؛ اما همه آحاد جامعه قرآنی از درگاه خداوند عاجزانه تمنا می‌کنند که خداوند متعال با اعاده صحت و سلامتی ایشان، فرصت مجددی را برقرار بفرمایند که این جلسات به برکت وجود این طلایه‌داران، امر آموزش قرآن با رونق خود پیش برود.
سلیمی بیان کرد: همه شاگردان قرآنی استاد مولایی و رهروان این کلام راستین، ادامه‌دهنده راه ایشان هستند، اما امیدواریم در حیات پربرکت ایشان، باز هم بتوانیم از انفاس قدسیه این استاد، بهره‌مند و برخوردار شویم.
این پیشکسوت قرآنی در ادامه به خاطراتی که از استاد مولایی دارد اشاره کرد و گفت: سال 1352 که دوره‌های آموزشی در نیروی هوایی ارتش را به پایان رسانده بودم و به عنوان یکی از همافران نیروی هوایی فعالیت داشتم، فضا به گونه‌ای بود که در جمع‌های قرآنی به ندرت افراد ارتشی به چشم می‌خوردند، من یکی از معدود افرادی بودم که از این توفیق بهره‌مند شدم.

آیاتی که اولین بار از استاد آموختم هنوز در ذهن دارم
وی افزود: در اولین جلساتی که در خدمت استاد مولایی بودم حتی آن آیاتی را که سفارش کرده بودند قرائت کنم هنوز پس از سال‌ها در ذهن دارم، آیاتی مربوط به سوره مبارکه اسراء بود که می‌فرماید: «وَقَضَى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِیَّاهُ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا...» هنوز آن آیات را در ذهن دارم که از همان جا، هنگام تلاوت، تذکراتی که لازم بود می‌فرمودند. با توجه به اینکه در محضر «استاد علی‌مردانی» کسب فیض می‌کردم با واسطه از وجود استاد مولایی بهره‌های بسیار زیادی بردم.
این پیشکسوت قرآنی در ادامه در مورد ویژگی‌ خاص جلسات قرآن استاد مولایی بیان کرد: جلسات استاد مولایی سرشار از یک صمیمیت توأم با صراحت آموزشی و تذکرات جدی در بحث آموزش بود. جدی گرفتن امر قرائت قرآن کریم در جلسات آموزش استاد مولایی به خوبی مشهود بود وهمه به آن اذعان دارند.

وارستگی و حریت از ویژگی‌‌های شخصیتی استاد مولایی
سلیمی گفت: بالاتر از همه این موارد روحیه مبتنی بر حریت، آزادگی و وارستگی استاد مولایی است که باعث محبوبیت ایشان در بین همه شده است، این حریت و وارستگی حتی پیش از انقلاب اسلامی نیز در ایشان وجود داشته و دارد، یکی از بهترین درس‌هایی که افراد می‌توانستند از جلسات استاد مولایی کسب کنند، دستیابی به یک بینش سیاسی منطبق با مصالح انقلاب اسلامی بود که قرار بود تحقق پیدا کند.
این فعال قرآنی کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه استاد مولایی از ابعاد شخصیتی و اخلاقی مختلفی برخوردار هستند، افزود: یکی از این موارد تسلط بر علم قرائات قرآن کریم است، استاد مولایی در وجوه مختلف علم قرائات قرآن کریم اشراف بسیار زیادی دارند و به صورت کلاسیک و نوین با اشراف و تسلط، دانسته‌ها و علوم را منتقل می‌کردند.
وی در پایان گفت: استاد مولایی در خلال آموزش‌هایی که داشتند فرازهایی از پیام‌ها و مفاهیم قرآنی را مطرح می‌کردند که بسیار مهم و اثرگذار بود. از همه اینها مهم‌تر آراستگی ظاهری و ادبیات فاخر و جدیت آمیخته با مهربانی استاد از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی استاد مولایی است. امیدواریم کماکان به عنوان یک الگو و اسوه در جامعه قرآنی نورافشانی‌های خود را داشته باشند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهدی خانی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۱۰:۵۲
0
0
واقعا از زحمات شما خبرنگاران تشکر می‌کنم که تمامی فعالیت‌های قرانی فعالان قرآنی را کامل پوشش می‌دهید. خاطرات استاد واقعا جالب بود/ التماس دعا
روح‌الله
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۱۰:۵۳
0
0
سلام
بهتر است این اساتید از جلسات استاد مولایی بازدید کنند تا ببینند دلیل اینکه توانسته است این همه شاگرد را تربیت کند چیست، چه چیزی باعث شده است تا استاد مولایی موفق شود ولی برخی از اساتید نه؟
به این سؤال پاسخ داده شود لطافاااااااااااااااااً
مهدوی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۱۱:۵۶
0
0
کاش من هم آن زمان در این جلسه بودم قطعا جلسات پرباری بوده است که سالیان سال ادامه داشت و شاگردانش هنور از آن زمان می‌گویند
رحمانی سحر
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۱۱:۵۸
0
0
همه قاریان قرآن خود را موظف به دایر کردن جلسات بدانند مثل استاد مولایی
هستی مرادی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۱۳:۵۴
0
0
استاد مولایی افتخار قرآنیان هستند
captcha