نظارت بر موقوفات تقویت شود/ لزوم شناسایی موقوفاتی که استعداد سرمایه‌گذاری دارند
کد خبر: 1438461
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
رئیس اداره اوقاف بیرجند:

نظارت بر موقوفات تقویت شود/ لزوم شناسایی موقوفاتی که استعداد سرمایه‌گذاری دارند

گروه اجتماعی: باید نظارت بر موقوفات تقویت شود و این‌طور نباشد که در موقوفات غیرمتصرفی متولی هر کار دلش خواست انجام دهد بلکه باید کارش مشخص و براساس ضوابط باشد.


حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وقف را پیش برنده جامعه به سمت شکوفایی و آبادانی دانست و گفت: امروزه وقف در حوزه اقتصادی که خواسته مقام معظم رهبری است نقش مهم و اساسی را دارد.



وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیات واقفان باعث جلب رضایت و توجه مردم به امر موقوفات و وقف شده، بیان کرد: توجیه و تشویق مردم نسبت به ایجاد وقف‌های جدید و نوین توسط طلاب معظم و جامعه روحانیت زمینه استقلال اقتصادی ـ فرهنگی حوزه‌های علمیه را فراهم می‌کند.



ضرورت اهمیت و جایگاه وقف در جامعه



رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان با توجه به ضرورت اهمیت و جایگاه وقف در جامعه بیان کرد: باید نظارت بر موقوفات تقویت شود و این‌طور نباشد که در موقوفات غیرمتصرفی متولی هر کار دلش خواست انجام دهد بلکه باید کارش مشخص و براساس ضوابط باشد.



خدائی از وقف 30 سهم از شرکت تعاونی کارآفرینان( کانون بازنشستگان ناجا) خبر داد و افزود: ارزش ریالی این موقوفه ده ‌میلیون ریال است.



وی عنوان کرد: این موقوفه با نیت هزینه‌کردن برای کمک به نیازمندان، درمان بیماران، برگزاری جلسات عزاداری، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، نشر فرهنگ و احکام اسلامی و برگزاری اعیاد اسلامی وقف شد.



خدائی از وقف یک قطعه زمین به متراژ 500 مترمربع به ارزش ریالی بیش از 500 میلیون ریال در جوار امامزادگان باقریه بیرجند خبر داد و افزود: واقف نیک‌اندیش غلامحسین یوسفی این موقوفه را با نیت کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت وقف کرد.



نام واقفان خیراندیش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود



وی با اشاره به اینکه نام واقفان خی‌اندیش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود، بیان کرد: متولیان موقوفات جزو خانواده اوقاف هستند و هرکدام از اینها در راستای زنده نگه‌داشتن نیت واقف در خدمت اهل بیت(ع) هستند.



رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان با اشاره به اینکه احیای امور فرهنگی در بقاع متبرکه زمینه ساز احیای وقف و موقوفات می‌شود، گفت: در فرهنگ اسلام باید به باقیات و صالحات بهای بیشتری داده شود لذا فرهنگ‌سازی وقف باید از درون خانواده‌ها صورت بگیرد.



خدائی بر لزوم شناسایی موقوفاتی که استعداد سرمایه‌گذاری دارند، تأکید کرد و افزود: نهاد وﻗﻒ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ دﺳﺘﻤﺎﯾﻪ آﺛﺎر هنری زﯾﺎدی از ﻗﺒﯿﻞ داﺳﺘﺎن‌ها ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ‌های ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ و ﻓﯿﻠﻢ‌های ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ رﻓﺘﻪ رﻓﺘﻪ فرهنگ وﻗﻒ رواج ﯾﺎﺑﺪ و ﺗﻔﮑﺮ ﻓﺮدﮔﺮاﯾﺎﻧﻪ ﻣﺤﺪود و ﻣﺤﺼﻮر ﺷﻮد.

captcha