مرحله استانی جشنواره «مدهامتان» در بازه زمانی ۱۰۰ روزه برگزار می‌شود
کد خبر: 1432714
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
میرزایی‌نسب:

مرحله استانی جشنواره «مدهامتان» در بازه زمانی ۱۰۰ روزه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با اشاره به اینکه تا ۱۵ مردادماه زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره مشخص خواهد شد، گفت: مرحله استانی این جشنواره در یک بازه زمانی ۱۰۰ روز برگزار خواهد شد.

مجتبی میرزایی نسب، دبیر اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه آیین‌نامه نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان روز 25 تیرماه به صورت رسمی ابلاغ شد، گفت: بعد از ابلاغ آیین‌نامه جلسات و کارگروه‌های مختلفی برگزار شد و در نهایت مقرر شد تا روز 10 مردادماه فایل‌ها و منابع مربوط به تفسیر همراه و جلد اول قاموس قرآن که منابع رشته تفسیر این جشنواره هستند بر روی پایگاه اینترنتی جوانان مساجد بارگذاری شود.

منابع بخش‌های کتبی 20 مرداد در دسترس خواهد بود
وی افزود: در حال حاضر مشغول تدوین جزوه ویژه رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه که با موضوع نماز خواهد بود هستیم و تا روز 20 مردادماه این جزوه تدوین و برای استفاده شرکت‌کنندگان در این جشنواره بر روی پایگاه جوانان مساجد قرار خواهد گرفت.
میرزایی‌نسب تصریح کرد: دبیرخانه‌های استانی تا 15 مردادماه فرصت خواهند داشت تا زمان برگزاری مرحله استانی را به ما اعلام کنند، بازه زمانی تقریباً 100 روزه‌ای را برای استان‌ها در نظر گرفته‌ایم تا با توجه به شرایط و امکانات، جشنواره مدهامتان را به نحو مطلوب و با کیفیت بالا برگزار کنند و به همین خاطر هم زمان برگزاری مسابقات را در اختیار خودشان قرار داده‌ایم.
دبیر اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان با بیان اینکه در مرحله استانی روند نظارتی خودمان را ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: روند فعالیت‌ها به شکل مطلوبی در حال انجام شدن است و حرکت روبه جلویی را در پیش گرفته‌ایم.

وقفه یک ساله آمادگی شرکت‌کنندگان را بیشتر کرده است
وی در ادامه به وقفه یک ساله به وجود آمده در برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این وقفه باعث به وجود آمدن عطشی در بین اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شده است و دائماً پیگیر برگزاری جشنواره بودند و همین امر هم باعث به وجود آمدن آمادگی قبلی در آنها شده است.
میرزایی‌نسب افزود: چند استان که شرایط لازم را برای برگزاری جشنواره مهیا کرده‌اند بعد از پایان ماه مبارک رمضان مسابقات خود را برگزار خواهند کرد. در استان تهران نیز هنوز اعلام نشده است که چه زمانی مسابقات را برگزار می‌کنند، به هر حال برگزاری مسابقات و تطبیق یافتن با آیین‌نامه یک بازه زمانی نیاز دارد که مسابقات در همه استان‌ها و نه فقط در استان تهران در این بازه زمانی برگزار خواهد شد.

دلایل میزبانی مجدد استان خوزستان
دبیر اجرایی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در ادامه در مورد میزبانی مجدد استان خوزستان برای برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در نهمین دوره، یادآور شد: با توجه به اینکه استان خوزستان استعداد و ظرفیت لازم را برای برگزاری این جشنواره دارد این انتخاب صورت گرفت و البته هشتمین دوره نیز به میزبانی استان خوزستان برگزار شد.
وی تصریح کرد: از نظر بحث‌های اداری و اجرایی، استان خوزستان درخواست میزبانی را ارائه داده بود و ما نیز براساس خواسته‌های مقامات و مسئولان استان خوزستان میزبانی نهمین دوره را نیز به این استان واگذار کردیم.
میرزایی‌نسب یادآور شد: البته پیش از این و به خواسته مسئولان برگزاری مسابقات و نیز از سوی مسئولان کشوری و استانی این درخواست که دبیرخانه دائمی جشنواره قرآنی مدهامتان در استان خوزستان تشکیل شود، ارائه شده بود و این امر نیز در میزبانی مجدد این استان اثرگذر بود.

captcha