نمایشگاه قرآن محرکی برای توجه بیشتر جامعه به معارف اسلامی است
کد خبر: 1423861
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
فرمانده سپاه ایلام:

نمایشگاه قرآن محرکی برای توجه بیشتر جامعه به معارف اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزاری نمایشگاه قرآن می‌تواند محرکی برای توجه بیشتر جامعه به این کتاب آسمانی و معارف ناب اسلامی باشد و ایام ماه مبارک رمضان فرصت خوبی در راستای توجه و نهادینه‌سازی مفاهیم قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سید‌صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام امروز، هشتم تیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب علوم قرآنی این استان، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن می‌تواند محرکی برای توجه بیشتر جامعه به قرآن و معارف ناب اسلامی باشد.

توجه به معارف قرآن ناهنجاری‌های جامعه را کم می‌کند

وی با اشاره به اینکه قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی مسلمانان در تزکیه، تعلیم و تربیت جامعه بسیار اثرگذار است، گفت: اگر به منابع و ظرفیت‌های قرآنی توجه و آموزه‌های این کتاب آسمانی تشریح و تبیین شود، ناهنجاری‌های موجود در جامعه کم می‌شود.

سردار حسینی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظامی الهی، اعتقادی و فرهنگی است، افزود: این یک وظیفه همگانی است که در راستای ترویج احکام قرآنی در سطح جامعه تلاش کنیم و ایام ماه مبارک رمضان فرصت خوبی در راستای توجه و نهادینه‌کردن معارف ناب اسلامی به‌ویژه معارف و مفاهیم قرآن است.

امر به معروف؛ زمینه‌ساز حرکت به سمت جامعه‌ای ایمانی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام در ادامه به اهمیت ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: این فریضه الهی، نه تنها وظیفه دولت و نهادهای دولتی بلکه وظیفه آحاد جامعه به‌عنوان یک وظیفه همگانی است و از طرفی نهادهای دولتی موظف هستند که زمینه لازم را برای گسترش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه با امر به معروف و نهی از منکر جامعه به سمت جامعه‌ای سالم، آرمانی و ایمانی حرکت می‌کند، گفت: اصل این فریضه الهی، ارشاد است و همه از جمله مؤمنان، نهادها، علما و روحانیان و همه کسانی که می‌توانند معارف اسلامی ترویج دهند باید در این زمینه فعالیت کنند.

سردار حسینی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با ارشاد و راهنمایی رفع می‌شود، تصریح کرد: به‌طور قطع دشمنان نظام و انقلاب سعی خواهند کرد از طرق مختلف به‌ویژه ابزار رسانه‌ای و ماهواره، فرهنگ غربی را به جامعه اسلامی القا و فرهنگ ناب اسلامی را از جامعه دور کنند که باید با برنامه‌های مختلف فرهنگی با این امر مقابله کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام گفت: در جامعه اسلامی منابع مختلفی وجود دارد که نقطه قوت ایمانی در جامعه به‌شمار می‌روند و در مقابل نیز دشمنان تلاش می‌کنند این منابع غنی و معارف اسلامی را در جامعه کم‌اهمیت جلوه دهند که باید با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی صحیح بر نقاط قوت جامعه افزوده شود.

captcha