تبیین ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ماه رمضان در زندان‌های کردستان
کد خبر: 1422453
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

تبیین ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ماه رمضان در زندان‌های کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های کردستان از تبیین و تشریح ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ماه رمضان در زندان‌های کردستان خبر داد.

ابوتراب لطفی، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از تبیین و تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ماه رمضان  در زندان‌های کردستان خبر داد و گفت: ‌ماه رمضان ماه نزول قرآن کریم و ماه ضیافت الهی است، چراکه دل‌ها در این ماه به خدا نزدیک‌تر است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال عنایت خاصی به بندگان خود در این ماه دارد، لذا فرصت خوبی است که با دلی آماده وارد این ماه شویم، افزود: هدف از اجرای برنامه‌های معنوی همزمان با آغاز ماه رمضان توسعه معنویت، ایجاد آمادگی بیشتر برای استفاده از فرصت‌های ماه رمضان و فعالیت‌های مذهبی و معنوی روزمره انسان است.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های کردستان اضافه کرد: به‌ منظور فراهم کردن زمینه عبادت بیشتر مددجویان زندان‌های کردستان‌ برنامه‌های کاملی تعریف شده است، تا بیشتر از فیوضات این ماه پربرکت بهره‌مند شوند.

وی به برنامه‌های اجرایی این اداره اشاره کرد و افزود: توسعه فضای معنوی شامل غبارروبی نمازخانه‌ها، ‌ارتقای زیبایی،‌ گلاب پاشی و احیای سنت افطاری از جمله برنامه‌های این اداره است.

لطفی یادآور شد: توسعه کلاس‌های احکام، ‌اخلاق و عقاید، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری مراسم پرفیض شب‌های قدر، اجرای برنامه 30 روزه 30 برنامه قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، ‌برگزاری محافل انس با قرآن کریم،‌ برگزاری مسابقات متنوع،‌ ختم قرآن کریم و ...از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره در ماه رمضان است.

captcha