‌پژوهش‌های قرآنی جنبه آمارگرایی به خود گرفته است/ پرهیز از شعارزدگی در عمل به کلام وحی
کد خبر: 1421702
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
امام جمعه غرق‌آباد:

‌پژوهش‌های قرآنی جنبه آمارگرایی به خود گرفته است/ پرهیز از شعارزدگی در عمل به کلام وحی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام جنتی‌نیا با ابراز تأسف از آماری کار کردن مؤسسات و مسئولان در پژوهش‌های قرآنی، گفت: در این راستا اقداماتی که انجام شده جنبه آمار و ارقام به خود گرفته است و در عمل به قرآن چیزی شاهد نیستیم.

حجت‌الاسلام علی جنتی‌نیا، امام جمعه‌ غرق‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اعلام عدم رضایت از میزان پژوهش‌های قرآنی در مقایسه با حوزه‌های دیگر گفت: متأسفانه در حال حاضر برخی بودجه‌های کلان در موضوعاتی به‌کار می‌رود که هیچ سودی برای جامعه ندارد.

وی افزود: برای قرآن که تمامی ارزش‌های دینی را در‌بردارد و موتور محرکه‌ انقلاب ما است، چندان اعتبارات و تلاش‌هایی که باید صورت گیرد شاهد نیستیم و حتی در برخی موارد شعاری هم عمل می‌شود که قضیه را بدتر می‌کند؛ لذا به نظر می‌رسد ما بیش از این، به تلاش‌ها در زمینه قرآن احتیاج داریم.

لازمه‌‌ استحکام انقلاب در پرداختن به قرآن است

امام جمعه غرق‌آباد بیان کرد: سعادت دنیا و آخرت و لازمه‌‌ استحکام انقلاب در پرداختن به قرآن است و انتظار می رود حداقل به اندازه‌‌ بخش‌هایی مانند ورزش به فعالیت‌های قرآنی پرداخته شود و صدا و سیما وقت بیشتری را صرف این مقوله کند و پژوهش‌ها ریشه‌ای شوند و حقایق قرآن را به مردم انتقال دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما باید توجه داشته باشیم یک جامعه‌ مسلمان هستیم و زندگی ما بر اساس کتب مقدس است و چگونه زیستن را هم از این کتاب الهی می‌آموزیم؛ لذا در‌خصوص جنبه‌های مختلف قرآن باید تلاش‌های بیشتری با همت مسئولان انجام شود و می‌طلبد مانند سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری جدی صورت پذیرد.

پرهیز از شعارزدگی در عمل به قرآن

حجت‌الاسلام جنتی‌نیا با ابراز تأسف از آماری کار کردن مؤسسات و مسئولان در پژوهش‌های قرآنی گفت: در این راستا اقداماتی هم که انجام شده جنبه آمار و ارقام به خود گرفته است و متأسفانه در عمل به قرآن چیزی شاهد نیستیم، بنابر این ما درگیر شعارزدگی در عمل به قرآن شده ایم وگرنه این ارقامی که اعلام می شود باید نتیجه ای هم در جامعه داشته باشد که این گونه نیست.

وی ادامه داد: کلام الهی تمامی خواسته‌های مردم را تأمین می‌کند؛ لذا فعالیت‌ها باید متناسب با خواسته‌های امروزی باشد و همچنین توانایی پاسخ‌گویی به شبهات جدیدی که از سوی مخالفان مطرح می‌شود را داشته باشد، ولی متأسفانه نه تنها شاهد این نوآوری‌ها نیستیم حتی در پاره‌ای موارد رسالت اصلی خودمان را هم فراموش کرده‌ایم.

چشاندن لذت قرآن به جوانان

امام جمعه غرق‌آباد در پایان افزود: این کمبودها باعث شده است که جوانان با کوچک‌ترین حرکت دشمن اعتقادات خود را در حال سست شدن ببینند و اگر شخصیتی از گروه‌های بیرون ادعایی کند، بلافاصله شنیده‌های قرآن فراموش می‌شود که نمونه‌ی آن عرفان‌های کاذبی است که در جامعه، جوانان را به‌سمت خود می‌کشد که اگر لذت قرآن را به جوانان چشانده بودیم این معضلات به‌وجود نمی‌آمد.

captcha