فعالیت ۱۷ مؤسسه قرآنی و 60 خانه قرآن شهری در سنندج
کد خبر: 1417344
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
در حال حاضر؛

فعالیت ۱۷ مؤسسه قرآنی و 60 خانه قرآن شهری در سنندج

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج از فعالیت ۱۷ مؤسسه قرآنی و ۶۰ خانه قرآن شهری در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج، پنج‌شنبه شب، 22 خردادماه در آئین افتتاحیه مؤسسه قرآنی دارالقراء قرآن کریم سنندج، گفت: جای بسی افتخار است که جوانان استان کردستان در برنامه‌های قرآنی و دینی به صورت خودجوشی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه قرآن‌آموزی و تعلیم دادن آن در جامعه دارای پاداش و ثواب بسیار زیادی است، افزود: براساس احادیث، بهترین انسان‌ها کسانی هستند که قرآن را یاد می‌گیرند و به دیگران می‌آموزند.
حجت‌الاسلام منتشلو با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان سنندج بالغ بر 17 مؤسسه قرآنی  و 60 خانه قرآن شهری فعالیت دارند، اظهار کرد: باید کسانی که منتسب به فعالیت‌های قرآنی و دینی هستند، آموزه‌های قرآنی را در جامعه پیاده کنند.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه باید به عمق قرآن پی‌برد، عنوان کرد: باید به جامعه تلنگر زد و زندگی‌ها را براساس قرآن تنظیم کرد.
وی با عنوان اینکه امروز شعار مدرنیته‌گری موجب دوری مسلمانان از آموزه‌های دینی شده است، بیان کرد: باید به فرهنگ اصیل اسلامی خودمان رجوع کنیم و دستورات قرآن کریم را در مسائل اجتماعی به‌کار ببریم.
حجت‌‌الاسلام منتشلو با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها پیاده شود، اظهار کرد: اگر خواهان زندگی شرافتمندانه هستیم، راهی جز اینکه به دامن قرآن برگردیم نداریم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دشمنان از جهات مختلفی به مقابله با کشور ایران برخاسته‌اند، ادامه داد: اگر می‌خواهیم در مقابل دشمنان سربلند و پیروز باشیم، باید از قرآن کریم فاصله نگیریم.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، عنوان کرد: خوشبختانه در استان کردستان کارها به شیوه مدیریت جهادی پیش می‌رود.
وی در پایان با اشاره به میلاد امام زمان(ع)، یادآور شد: آن حضرت آخرین ذخیره الهی است که انسان‌ها را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

captcha