جشنواره قرآنی «مدهامتان» با وقفه‌ای یک‌ساله برگزار می‌شود
کد خبر: 1410004
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

جشنواره قرآنی «مدهامتان» با وقفه‌ای یک‌ساله برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با اعلام اینکه نهمین دوره این جشنواره امسال پس از توقف یک‌ساله برگزار می‌شود، گفت: مسابقاتی که سال گذشته در چند استان برگزار شد، حکم مسابقات داخلی استان‌ها را دارد.

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر جشنواره‌های قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه به طور حتم در سال 93 نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با عنوان جشنواره قرآنی «مدهامتان» برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات پس از اینکه سال گذشته به دلیل برخی مشکلات برگزار نشد امسال مجدداً از سرگرفته می‌شود.

آغاز جلسات کارگروه تخصصی جشنواره از هفته آینده
وی افزود: جلسه کارگروه تخصصی مسابقات که متشکل از 10 نفر از اساتید برجسته قرآنی کشور است را تا اواخر هفته آینده برگزار خواهیم کرد، در این جلسات به بررسی مسابقات آیین‌نامه و موارد اجرایی مربوط به مراحل استانی و کشوری خواهیم پرداخت.
دبیر جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات و تا پایان خردادماه، آیین‌نامه اجرایی نهایی می‌شود و برای برگزاری مرحله استانی ابلاغ خواهد شد و در یک بازه زمانی پنج‌ماهه برای برگزاری مرحله استانی در نظر گرفته شده است.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان در نیمه دوم سال
میرزایی‌نسب در ادامه با اشاره به اینکه مرحله کشوری این جشنواره در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: زمان بندی برگزاری مرحله کشوری بستگی به استان میزبان این مسابقات خواهد داشت. میزبان این مسابقات نیز در جلسات مربوط به کارگروه تخصصی مسابقات مشخص می‌شود و تلاش خواهیم کرد تا میزبان مرحله کشوری تا پایان خردادماه مشخص شود.

مسابقات سال گذشته برخی استان‌ها در نظر گرفته نمی‌شود
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی سرنوشت چند استان که مرحله شهرستانی و استانی مسابقات خود را برگزار کردند، یادآور شد: سال گذشته که مرحله کشوری جشنواره قرآنی «مدهامتان» برگزار نشد، برخی استان‌ها به برگزاری مرحله استانی این مسابقات اقدام کردند که با توجه به اینکه ابلاغیه‌ای از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور ابلاغ نشده بود برگزاری این مسابقات به صورت داخلی تلقی خواهد شد و امسال ادامه آن مسابقات را در مراحل بالاتر شاهد نخواهیم بود.
دبیر جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور گفت: سال گذشته در اکثریت قریب به اتفاق استان‌ها مسابقات قرآن مدهامتان برگزار نشد، تمام استان‌های کشور چه استان‌هایی که سال قبل مرحله استانی را برگزار کرده‌اند و چه استان‌هایی که برگزار نکرده‌اند امسال باید مسابقات قرآنی مدهامتان را در مراحل مقدماتی برگزار کنند تا روند برگزاری این مسابقات پس از یک دوره وقفه مجدد به شرایط طبیعی خود بازگردد.

سال گذشته ابلاغیه‌ای برای برگزاری مرحله استانی مسابقات اعلام نشده بود

میرزایی‌نسب در ادامه در پاسخ به این سؤال که سرنوشت افرادی که در مرحله استانی این جشنواره در سال گذشته موفق به کسب رتبه شده‌اند به چه ترتیبی خواهد بود؟ بر روند برگزاری مسابقات همچون ادوار گذشته تأکید کرد و افزود: روند برگزاری جشنواره به گونه‌ای است که امسال شاهد برگزاری نهمین دوره خواهیم بود. با توجه به اینکه ابلاغیه‌ای به استان‌ها برای برگزاری مسابقات نداشته‌ایم مسابقاتی که سال گذشته برگزار شده است به صورت کاملاً داخلی بوده است و مسابقاتی برای آمادگی قاریان و حافظان قرآن در آن استان بوده است که برنامه‌های تجلیل از آنها نیز برگزار شده است.

captcha