شعارزدگی و کلیشه‌محوری آفت حوزه فرهنگ است
کد خبر: 1404361
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

شعارزدگی و کلیشه‌محوری آفت حوزه فرهنگ است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر خاکعلی با بیان اینکه شعارزدگی آفت حوزه فرهنگ است، گفت: باید به صورت مصداقی نگرانی رهبری در حوزه فرهنگ معلوم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام علی اکبری، امام جمعه خاکعلی صبح امروز ، 17 اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر بخش بشاریات اظهار کرد: هدف اصلی از تعالیم همه انبیاء ٬ ولیاء‌ و عترت طاهرین گسترش فرهنگ توحیدی در جوامع بوده است.
وی با بیان اینکه آفت حوزه فرهنگ شعارزدگی و کلیشه محوری است، افزود: چالش‌های فرهنگی باید به صورت بومی و منطقه‎ای بررسی و برای رفع آن برنامه ریزی شود.
اکبری با بیان اینکه گسترش فرهنگ توحیدی حاکمیت ارزشهای اسلامی در جامعه را بدنبال دارد، تأکید کرد:  نباید از مسائل و نیازهای فرهنگی در کشور غفلت کرد.
وی غفلت از حوزه فرهنگ را ضربه‌ای جبران‌ناپذیر برای کشور دانست و عنوان کرد: مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن نیازمند هوشیاری، بصیرت، آسیب شناسی و برنامه‌ریزی مدون در عرصه فرهنگی است.
امام جمعه خاکعلی با بیان اینکه فرهنگ سالم و پویا موجب رونق اقتصادی می شود و  این امر با عزم ملی و مدیریت جهادی تحقق پیدا خواهد کرد، ادامه داد: فرهنگ رفتار،مصرف،صرفه جویی و فرهنگ کار را باید از قرآن آموخت و باید فرهنگ قرآن و دین مداری را در جامعه اسلامی زنده کرد.
وی با بیان اینکه شناسایی نقاط ضعف و قوت مسائل فرهنگی و اقتصادی می تواند ما را در توسعه هرچه بیشتر فرهنگی و اقتصادی منطقه یاری کند، گفت: عمده‌ترین هدف دشمن از بین بردن فرهنگ کار با استفاده از تبلیغات برای رسیدن به رفاه کاذب است.
این مسئول در پایان یادآور شد: رهنگ هر چه غنی‌تر باشد موجب کاهش ناهنجاریها در جامعه خواهد بود و باید به جوانان در همه عرصه ها توجه ویژه داشت زیرا که جوانان سرمایه ونیروی کار یک کشور محسوب می شود.

captcha