شناخت جایگاه معلمان قرآن تنها به نام‌گذاری بسنده نشود/ حرکت جهادی در راستای تأثیرگذاری نقش معلمان
کد خبر: 1403605
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
معاون تربیتی آموزش و پرورش اراک:

شناخت جایگاه معلمان قرآن تنها به نام‌گذاری بسنده نشود/ حرکت جهادی در راستای تأثیرگذاری نقش معلمان

گروه فعالیت‌های قرآنی: اگر عزم عمومی و حرکت جهادی با انگیزه الهی صورت گیرد ایفای نقش معلمان به‌ویژه مربیان کلام وحی نیز از شتاب و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

سیدعباس سجادی، معاون پرورشی ـ تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در رابطه با پیشنهاد ایکنا مبنی بر نام‌گذاری یکی از روزهای هفته معلم با نام معلم قرآن‌، گفت: نام‌گذاری‌ها در کشور غالباً زمینه‌ساز تکریم، توجه بهتر و بیشتر است.

ضرورت زمینه‌سازی جهت شناخت جایگاه معلمان قرآن

وی اظهار کرد: زمینه‌سازی برای شناخت جایگاه و عظمت کار معلمان قرآن و نهادهای مرتبط با فعالیت‌های قرآن و عترت و تبیین ضرورت و اهمیت جایگاه والای این عزیزان نباید تنها به نام‌گذاری بسنده شود؛ از این‌رو اجرای برنامه‌هایی با محتوای مناسب می‌تواند در اثربخشی آنان ثمربخش باشد.

سجادی با اشاره به اینکه بی‌شک گام ارزشمند آموزش و پرورش در سال‌های اخیر جذب مربیان و معلمان متخصص قرآنی و فعال‌سازی دبستان‌ها و مدارس قرآن بوده است، اظهار کرد: معرفی و توجه به مربیان علوم قرآنی زمینه‌ساز موفقیت هرچه بیشتر این عزیزان و مراکز نورانی کلام الله است؛ از این‌رو این مهم در راستای ترویج فرهنگ والای قرآن بسیار مهم ارزیابی می‌شود. 

وی در ادامه با استناد به فرمایش گهربار امام راحل که فرمودند، معلمی شغل انبیا الهی است، گفت: فرهنگیان بزرگوار و خدوم ما در سراسر کشور رسالت خطیر تربیت انسان و تعلیم و تربیت را با تأسی از امامان معصوم دنبال می‌کنند؛ لذا این مجاهدان سختکوش کسانی هستند که با دست توانای خویش مردان و زنان و مدیران آینده جامعه را تربیت و آینده جامعه اسلامی را ترسیم می‌کنند.

هدایت قرآن در زندگی حکمفرما شود

سجادی، فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ هدایت قرآن را باید در زندگی خود حاکم کنیم، همه آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کنند بتوانند قرآن بخوانند، بفهمند و در آن تدبر کنند را یادآور شد و افزود: در حقیقت این مهم در راستای فعالیت و خدمات ارزنده معلمان و علما از جمله مربیان قرآنی نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کند.

نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ ناب کلام وحی

این مقام مسئول ضمن تأکید بر فعالیت هرچه گسترده‌تر صدا و سیما و نهادهای قرآنی در راستای ترویج فرهنگ ناب کلام وحی، اضافه کرد: بی‌شک اگر عزم عمومی و حرکت جهادی با انگیزه الهی صورت گیرد ایفای نقش معلمان به‌ویژه مربیان کلام وحی نیز از شتاب و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

معاون پرورشی ـ تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در پایان، تأکید کرد: راه مطمئن و آرام‌بخش در مبارزه با انحرافات و کجروی‌های موجود در جهان به مصداق این عبارت نورانی از کلام نبوی که می‌فرماید؛ «انِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» تمسک و پیروی عملی از قرآن و عترت است.

captcha