حضرت زهرا(س) در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری فعال داشت
کد خبر: 1399859
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

حضرت زهرا(س) در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری فعال داشت

گروه اجتماعی: مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کردستان گفت: حضرت زهرا(س) در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و عاطفی جامعه خود حضور فعال داشت.

حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد:‌ خداوند در قرآن کریم در آیاتی از جمله آیه مباهله و تطهیر آن حضرت را ستوده است.
وی افزود: از ویژگی‌های اخلاقی ایشان می‌توان این نکته را دریافت که آن حضرت در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و عاطفی جامعه خود حضور فعال داشت.
حجت‌الاسلام شیرمحمدی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) دیدگاه مردم نسبت به زن را به‌عنوان یک ابزار تغییر داد و شخصیت ویژه‌ای را به زن بخشید.
وی با اشاره به اینکه آن حضرت نماد ساده‌زیستی بودند، اعلام کرد: ایشان در دو واقعه تاریخی، یکبار لباس شب عروسی خود و بار دیگر نیز گردنبند خود را به سائلان و فقرا بخشیدند.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان تربیت فرزندان و شوهرداری این بانوی بزرگوار اسلام را سراسر الگو برای زنان جامعه بیان کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در مورد حضرت فاطمه (س) فرمودند: از دخترم بوی بهشت را استشمام می‌کنم.
وی در ادامه سخنان خود زنان را قلب تبنده جامعه معرفی و بیان کرد: نباید نگاهی را که غرب به زن دارد نسبت به زنان لحاظ کرد زیرا آنان به زن به دید یک ابزار نگاه می‌کنند.
حجت‌الاسلام شیرمحمدی ذکر کرد:‌ اگر شأن و جایگاه یک بانو در جامعه رعایت شود و مورد سوء استفاده قرار نگیرد حضور یک زن در جامعه مانعی ندارد.
وی حضور بانوان در بعضی از مشاغل و فعالیت‌های اجتماعی را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد:‌ تلاش بانوان شاغل دو چندان است، زیرا باید در کنار فعالیت‌های اقتصادی خود، نقش مادری خود را هم ایفا کنند که این امر مهم می‌طلبد زنان از امور تربیتی فرزندان خود نیز غافل نباشند.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: زنان در تمامی جوامع دوشادوش مردان در فعالیت‌های اقتصادی شرکت می‌کنند به همین دلیل می‌توانند در توسعه و شکوفایی بخش‌های اقتصادی نیز نقش داشته باشند.
وی در پایان با عنوان اینکه زمینه برای رشد و موفقیت زنان در جامعه وجود دارد، یادآور شد:‌ با توجه به باز بودن جامعه محدودیتی برای تعالی زنان دیده نمی‌شود و دستیابی به اهداف به تلاش خود زنان بستگی دارد.

captcha