مسئولان عزم ملی و مدیریت جهادی را دو امر پیوسته و مکمل درنظر بگیرند
کد خبر: 1399805
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
شهروز افخمی:

مسئولان عزم ملی و مدیریت جهادی را دو امر پیوسته و مکمل درنظر بگیرند

گروه سیاسی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عزم ملی و مدیریت جهادی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند، گفت: عزم ملی با مدیریت جهادی تکمیل خواهد شد و مسئولان لازم است که با توجه به گستردگی عزم ملی، طراحی کلان برای مدیریت جهادی داشته باشند.

شهروز افخمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ گفت: فرهنگ ستون اصلی پایه‌های آرمان‌های یک ملت و هر نظام سیاسی است که با اتکا به توان داخلی و مبتنی بر فرهنگ غنی می‌خواهد به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

وی با ذکر اینکه فرهنگ مسئله‌ای ریشه‌دار در انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی از ابتدا با فرهنگ اسلامی عجین شد و جنین نیست که ما به تازگی به دنبال فرهنگ ناب اسلامی باشیم؛ انقلاب اسلامی پاسخی بود به یک حکومت شاهنشاهی که مغایر با فرهنگ اسلامی مردم ایران برنامه‌ریزی فرهنگی داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی در برابر فرهنگ نظام سلطه نیز ایستادگی کرد و اجازه نداد که نظام سلطه اهداف خود را بر ملت ایران تحمیل کند و در واقع نظام اسلامی با فرهنگ غنی اسلامی فرهنگ سلطه را به چالش کشاند.

افخمی عنوان کرد: نظام سلطه در طول این سال‌ها تلاش کرده است تا شکاف فرهنگی در جامعه ایجاد کند و با استفاده از شبیخون فرهنگی و جنگ نرم به مقابله با فرهنگ ناب اسلامی پرداخته است اما رمز ایستادگی ما وجود فرهنگ نابی است که در وجود ملت ایران ریشه‌دار است و مردم خود حافظان فرهنگ اسلامی هستند.

فرهنگ اسلامی می‌تواند به عنوان یک منبع بزرگ برای تشنگان معارف اسلامی باشد
وی گفت: فرهنگ اسلامی امروز می‌تواند به عنوان یک منبع بزرگ برای تشنگان معارف اسلامی باشد و رمز صدور انقلاب اسلامی نیز این است که ما متکی به یک فرهنگ غنی هستیم که سیاست و فرهنگ نظام سلطه را به چالش کشانده است؛ صدور انقلاب از طریق سیاسی، نظامی و یا اقتصادی نیست بلکه کاملا ماهیتی فرهنگی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی برگرفته از معارف معصومین(ع) است، گفت: در مسئله تحقق عزم ملی برای تقویت فرهنگ، نیازمند برجسته کردن فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا هستیم، همچنین مصادیق فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی باید در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه نباید از داشته‌های فرهنگی خود غافل شویم، افزود: فرهنگ مقاومت اسلامی که امروز در منطقه مشاهده می‌شود، الگوبرداری از مقاومت ملت ایران علیه نظام سلطه است؛ مقاومت حزب‌الله و مردم غزه علیه رژیم صهیونیستی بدون الگوگرفتن از انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نبود، لذا باید مؤلفه‌های فرهنگ کشور برای ملت‌های مختلف تبیین شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن برای اینکه ملت ایران را از مسیر اصلاح حرکت فرهنگی  باز بدارد جنگ و تحریم اقتصادی خود را تشدید کرد، اما دو مسئله اقتصاد و فرهنگ برای ملت ما اهمیت فراوان دارد و در این دو حوزه باید عزم ملی و مدیریت جهادی را عملیاتی کرد.

مقاومت بهترین گزینه ملت ایران در برابر تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی است
وی با ذکر اینکه مقاومت بهترین گزینه ملت ایران در برابر تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی است، گفت: مقام معظم رهبری از سالیان گذشته مسائل مختلف کشور را رصد می‌کنند و  تأکیدات ایشان در تقویت فرهنگ و اقتصاد برگرفته از نگاه هوشمندانه‌شان به مسائل کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عزم ملی و مدیریت جهادی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند، گفت: این دو موضوع جدای از هم و مستقل از یکدیگر نیستند؛ عزم ملی با مدیریت جهادی تکمیل خواهد شد و مسئولان لازم است که با توجه به گستردگی عزم ملی، طراحی کلان برای مدیریت جهادی داشته باشند و هرگونه سهل‌انگاری مسئولان عزم ملی را با چالش روبرو می‌کند.

captcha