حضرت زهرا(س) در راستای مقابله با جریان انحراف در رهبری امت اسلام کوشید
کد خبر: 1397996
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

حضرت زهرا(س) در راستای مقابله با جریان انحراف در رهبری امت اسلام کوشید

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد، گفت: ایشان این امر را تکلیف خود می‌دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌خواه، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر، به تبیین شخصیت والای دختر پیامبر(ص) پرداخت و اظهار کرد: وجود مطهر حضرت زهرای مرضیه(س) هدیه‌ای ویژه از سوی خداوند به پیامبر اکرم(ص) است؛ خداوند منان با اعطای روح اقدس الهی خود به این حضرت، ایشان را وسیله‌ای برای تحکیم جایگاه نماز در بین شیعیان قرار داد.

وی به برکات وجودی حضرت فاطمه(س) و تأثیرات معنوی ایشان بر زندگی خاندان نبوت(ع) اشاره کرد و افزود: در زمانی که همه مردم شبه جزیره عربستان داشتن فرزند پسر را مایه ازدیاد نسل و موجب عزت و سربلندی می‌دانستند و دختران خود را زنده به گور می‌کردند، خداوند متعال به اعطای کوثر به رسول خدا(ص) بر همه این خرافات قلم بطلان کشید.

این کارشناس دینی تصریح کرد: آن کسانی که پیامبر(ص) را بی‌نسل خطاب می‌کردند اینک خود ابتر شده‌اند و ما شاهد هستیم که چگونه از یک دختر به نام فاطمه(س) نسلی از سادات به وجود آمده‌اند که تا قیامت در زمین خواهند زیست و این معجزه قرآن کریم است.

حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال یک زن عابد است

مدرس حوزه و دانشگاه در بیان شخصیت حضرت زهرای اطهر(س)، تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره( س) چنان اجر و قربی نزد خداوند متعال دارد که برای آمدنش به این عرصه خاکی پیامبر(ص) باید طعام بهشتی می‌خورد و چهل روز روزه می‌گرفت؛ حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال یک زن عابد و مطیع امر خداست و بر زنان جامعه ما است که از این بانوی عارف درس بندگی و بصیرت بگیرند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) برای اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود می‌دانست؛ ایشان عنایت ویژه‌ای به مسئله دفاع از امامت و ولایت داشت و به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی در قالب‌های مختلف روی آن پافشاری و جدیت می‌ورزید.

حجت‌الاسلام حسن‌خواه اضافه کرد: حضرت زهرا(س) سه ویژگی ارتباط خالصانه با آفریدگار، نگرش عاشقانه به رسول خدا(ص) و رسیدگی به خلق خدا را داشت که این سه خصلت او را برجسته کرد؛ لذا ما نیز باید رابطه‌مان را با خدا زیاد کنیم و با مردم به نیکی رفتار کنیم و به انجام واجبات الهی مانند نماز و امر به  معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

captcha