مراسم بزرگداشت سعدی در بیرجند برگزار شد
کد خبر: 1397581
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

مراسم بزرگداشت سعدی در بیرجند برگزار شد

گروه هنر: مراسم بزرگداشت شاعر غزل‌سرای ایران، شیخ اجل مصلح‌الدین سعدی شیرازی شب‌ گذشته، 30 فروردین با حضور شعرا و ادبای خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد بهنام‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند شب‌ گذشته، 30 فروردین در مراسم بزرگداشت سعدی، گفت: سعدی یکی از چهار قله مرتفع ادب فارسی است که در کنار شاعرانی چون حافظ، مولوی و فردوسی قرار می‌گیرد.



وی اظهار کرد: ظهور شاعری مثل سعدی مربوط به شخص سعدی نیست بلکه او شاعری است که مطابق نیازهای زمانه خلق شده و شاید اگر فردوسی هم در زمان سعدی بود همان چیزی را می‌گفت که سعدی گفته است.



عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند بیان کرد: سعدی شاعری نیست که به منطقه‌ خاصی تعلق داشته باشد بلکه او شخصیتی است که تعلق به جامعه بشری دارد و نوشتن شعر او بر سر زبان ملل این را به‌خوبی نشان می‌دهد.



بهنام‌فر عنوان کرد: اعتدال یکی از ویژگی‌هایی است که سعدی را از دیگر شاعران حتی مولوی متمایز می‌کند و این اعتدال نه‌ تنها در کلام بلکه در صنایع شعری نیز به‌خوبی نشان داده شده است.



وی یادآور شد: توصیه به شادی و امیدواری در زندگی از ویژگی‌هایی است که در این زمینه سعدی از حافظ هم پیشرو است که باعث ماندگاری شعر سعدی میان مردم شده است.

captcha