مراسم بزرگداشت روز سعدی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 1396459
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
30 فروردین؛

مراسم بزرگداشت روز سعدی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه هنر: مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد: مراسم بزرگداشت شاعر غزل سرای ایران، سعدی شیرازی،۳۰ فروردین با حضور شعرا و ادبای خراسان جنوبی در مؤسسه فرهنگی و هنری عرفان استان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد مطهری‌فر، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز، 28 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه‌ مراسم بزرگداشت روز سعدی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: برای بزرگداشت این شاعر و سخن سرای نامی، روز اول اردیبهشت هرسال به نام شیخ اجل مصلح‌الدین سعدی شیرازی نامگذاری شده تا برای متولیان فرهنگ فرصتی فراهم آید که علاوه بر شناساندن این شخصیت بزرگ ادبی به اقشار مختلف مردم، زمینه حفظ این گنجینه و میراث غنی برای همگان مهم باشد.



وی بیان کرد: گلستان و بوستان سند و عظمت زبان فارسی است و گنجینه ادبیات ماست، بدین منظور این اداره‌کل به‌مناسبت روز بزرگداشت سعدی و به منظور ترویج آموزه‌های اخلاقی ـ اجتماعی، اشاعه و ترویج فرهنگ و ادب فارسی اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت این شعر غزل سرای ایران کرده است.



مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه نقد بررسی شعر به‌همین منظور خبر داد و افزود: این کارگاه با حضور اساتید برجسته کشوری استاد سعیدی‌راد شاعر و پژوهشگر در عرصه شعر کلاسیک و استاد کمال شفیعی شاعر و پژوهشگر در عرصه شعر سپید 30 فروردین ساعت 14:30 برگزار می‌شود.



وی ضمن دعوت از همه فرهیختگان و اصحاب فرهنگ هنر برای شرکت در این مراسم ادبی یادآور شد: این مراسم30 فروردین ساعت 17 الی 19 در محل مؤسسه فرهنگی و هنری عرفان واقع در شهدا یک برگزار می‌شود.

captcha