عشق و محبت به اهل بیت(ع) لازمه ولایت‌پذیری است
کد خبر: 1391868
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
حجت‌الاسلام پاک‌‌منش:

عشق و محبت به اهل بیت(ع) لازمه ولایت‌پذیری است

گروه اندیشه:رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیر گفت: باید دانست ولایت عشق و محبت نیست بلکه لازمه ولایت عشق و محبت به اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام شعبان پاک‌منش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: باید دانست ولایت عشق و محبت نیست بلکه لازمه ولایت عشق و محبت به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: ولایت یک چینش اجتماعی است و چینش یک نظم همراه با جلو رفتن به کمال انسانی است. اگر در جامعه مظهر خدا که امام معصوم است در رأس مخروط جامعه قرار بگیرد جامعه‌ای ولایی تشکیل می‌شود که به رفع تمام نیازهای انسان می پردازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی افزود: محور ولایت مداری حضرت صدیقه کبری(س)،عشق، عاطفه، گرایش احساسی نسبت به حضرت امیرالمومنین نبود بلکه محور ولایت‌مداری آن بانوی بزرگوار، دفاع از حاکمیت امامت و حاکمیت ولایت بود.

حجت‌الاسلام پاک‌منش با بیان اینکه در روش صدیقه اطهر ولایت‌مداری بارزترین خصوصیت بود، عنوان کرد: در تمام ولایت‌پذیری‌هایی که در طول تاریخ صورت گرفته است، اصلی‌ترین محور ولایت‌مداری صدیقه کبری است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره نشان داد که در مقام دفاع از حاکمیت و ولایت تا پای جان باید ایستادگی و مقاومت کرد، بیان کرد: امروز ولایت‌مداری دفاع از این حاکمیت است و ما باید ولایت‌مدار باشیم یعنی پیروی از امام عصر داشته باشیم و با مخالفان ولایت و امامت به ستیزه بپردازیم.

captcha