ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) برای پیروان مکتب اسلام درس‌های بسیاری دارد
کد خبر: 1388354
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹

ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) برای پیروان مکتب اسلام درس‌های بسیاری دارد

گروه سیاسی: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: هرچند که حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد الگویی جاودان برای حیات طیبه انسانهاست، اما ولایت پذیری ایشان می‌تواند برای امروز و فردای همه پیروان مکتب اسلام درسهای بزرگی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، محسن کرمی، استاد حوزه و دانشگاه بعدازظهر امروز 26 اسفند در همایش اندیشه‌های حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت که در بندرخمیر برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نمونه کاملی از یک زن مسلمان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) نه تنها در بعد فردی و خانوادگی نمونه کاملی به شمار می رود، بلکه در بعد اجتماعی و سیاسی نیز نقش مهم و اساسی داشته و شاخص و الگوی مناسبی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی زنان آزاده‌ای است که در سختی‌ها و ناملایمات و مشکلات به اعتقادات خود پایبند هستند و شجاعانه تا پای جان از آن دفاع می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) این حضرت فاطمه(س) بود که رسالت عظیم خود را در جهت دفاع از حریم امامت و ولایت آغاز کرد.

وی تصریح کرد: از درخشان‌ترین افتخارات بانوان پیرو مذهب تشیع، برخورداری آنان از رهبر و الگوی نیکویی چون فاطمه زهرا(س) است که با جان و دل از حریم ولایت و امامت دفاع کرده و در این راه جان خود و فرزندش را نیز فدای راه ولایت و حق و حقیقت کرد.

کرمی با تاکید براینکه مسئله ولایت یکی از ارکان اصلی اسلام است، گفت: دفاع از ولایت، امامت و رهبری از محورهای برجسته و پیامهای ماندگار خطبه حضرت زهرا (س) است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هرچند که حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد الگویی جاودان برای حیات طیبه انسانهاست، اما ولایت پذیری ایشان می‌تواند برای امروز و فردای همه پیروان مکتب اسلام درسهای بزرگی داشته باشد.

وی افزود: حضور موثر زنان در عرصه های مختلف را از دیگر پیامهای خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و افزود: دخت نبی مکرم اسلام در همه زمینه ها حتی در شهادت خود برای همه زنان و مردان مسلمان الگو است.

کرمی تصریح کرد: زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهامت وصف ناشدنی در صحنه های مختلفی حتی در میدانهای رزم حضور یافته و افتخار آفریدند.

captcha