نخستین بزرگداشت علامه دوانی در کازرون برگزار می‌شود
کد خبر: 1386499
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
با حضور وزیر ارشاد؛

نخستین بزرگداشت علامه دوانی در کازرون برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: نخستین بزرگداشت علامه دوانی، محقق و مورخ معاصر با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، احمد همتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 21 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: نخستین بزرگداشت علامه دوانی، محقق و مورخ معاصر و استاد برجسته حوزه و دانشگاه کشور با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب ساعت 19 در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.
وی با برشمردن ویژگی‌های علمی و شخصیتی علامه دوانی، بیان کرد: ایشان فرد خودساخته‌ای بود که در پی کسب فضیلت و علوم دینی بود و بخشی از علوم دینی را در نجف اشرف تحصیل کرده و پس از بازگشت در شهر مقدس قم سکونت کرد و از محفل علمای بزرگ همچون آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله بروجردی که از مراجع بزرگ شیعه هستند بهره برد تا به مقام علم و عمل نائل شد.
همتی با اشاره به اینکه علامه دوانی علم را نه برای کسب شهرت و مقام بلکه جهت خدمت به اسلام و انقلاب تحصیل می‌کرد، افزود: مرحوم دوانی در همان دوران جوانی و در سن 18 سالگی نخستین کتاب خود را که اولین تاریخ فلسفه به زبان فارسی بود یعنی کتاب شرح زندگانی جلال‌الدین دوانی به رشته تحریر درآورد و تداوم فعالیت‌های علمیش به‌گونه‌ای بود که تا پایان عمر بیش از ۱۱۰ جلد کتاب تألیف کرد.
مدیرکل ارشاد فارس عنوان کرد: مرحوم علامه دوانی در سال ۱۳۰۸ در قصبه دوان در ۶ کیلومتری شمال شهرستان کازرون به دنیا آمد و در سال ۱۳۸۵ در‌گذشت و  پیکر مطهرش در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
وی در پایان ابراز کرد: جهت تکریم این شخصیت بزرگوار علمی و برجسته کشورمان، نخستین بزرگداشت آن امشب آغاز و فردا با برگزاری بخش علمی پایان خواهد یافت.

captcha