تغییر تولیت آستان شاهچراغ(ع)، در راستای ایجاد تحول‌های مؤثر است
کد خبر: 1385751
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس:

تغییر تولیت آستان شاهچراغ(ع)، در راستای ایجاد تحول‌های مؤثر است

گروه اجتماعی: طبیعتاً اگر در هر مجموعه به‌خصوص مجموعه‌های فرهنگی تغییر و تحول ایجاد شود، ‌ثمر‌بخش است و این تحول اخیر تغییر تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) از سوی مقام معظم رهبری نیز در همین راستاست.

جابر مهدی‌یار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به تغییر تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: طبیعتاً اگر در هر مجموعه به‌خصوص مجموعه‌های فرهنگی تغییر و تحول ایجاد شود، ‌ثمربخش است و این تحول اخیر تغییر تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) از سوی مقام معظم رهبری نیز در همین راستاست.
وی افزود: انتظار می‌رود با نگاه‌ها و تدابیر و به‌کارگیری پتانسیل‌های جدید و استفاده از تجربه نیروهای کارآمد فعلی ترکیبی ایجاد شود که در جهت تحول فرهنگی در استان فارس و کشور تأثیرگذار باشد.

فرهنگ، عامل تغییر جامعه است
مهدی‌یار در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ تأکید و عنوان کرد:  تغییر فرهنگ می‌تواند جامعه‌‌ای را تغییر دهد چنانچه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب این قضیه را درک کرده‌ایم؛ اتفاقی که در قبل از انقلاب رخ داد این بود که تحولی در دل‌ها ایجاد شد و این تحول دل‌ها یعنی تحول در باورها و ایجاد باورهای جدید و صیقل دادن ایمان و اعتقادات مردم که باعث دگرگونی جامعه شد.
نماینده آیت‌الله ایمانی در ستاد بازسازی عتبات عالی فارس اظهار کرد: دشمنان ما  امروز همین حرکت را دارند انجام می‌دهند، حرکت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی را در دفاع مقدس، فتنه 88 و تحریم‌ها دیده‌ایم اما در موضوع فرهنگ وضع متفاوت است؛ تغییر باور و نگاه و القائاتی که در جامعه می‌شود اگر توجه نشود، آسیب‌زاست و ما برای اینکه از این جناح آسیب نبینیم باید منویات مقام معظم هبری را مدنظر قرار دهیم و به فرهنگ به‌صورت جد نگاه کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اصالت مردم محفوظ و دلشان با ائمه(ع) گره خورده است،‌ گفت:‌ برگزاری مراسم‌های باشکوه عزاداری‌های تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی خود بیانگر این ادعاست اما نباید از کید دشمن غافل بود و لذا اگر قرار است کار فرهنگی انجام دهیم که باید انجام دهیم و قرار است در موضوع فرهنگی بجنگیم، بهترین وسیله جوانان ما که هدف مورد نظر دشمنان هستند، می‌باشند.
مهدی‌یار بر لزوم بالا بردن سطح افکار عمومی مردم تأکید کرد و گفت: در این زمینه پاسخ به شبهات بسیار مهم است ضمن اینکه برگزاری گردهمایی‌های مختلف در این زمینه نیز ‌ثمربخش خواهد بود.

فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، زمینه مناسبی جهت فعالیت‌های فرهنگی است
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس به فعالیت‌های این ستاد اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های مختلف ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از برنامه‌های فرهنگی است و در واقع می‌توان گفت بازسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) زمینه مناسبی جهت اقدامات فرهنگی است که نباید از این امر غافل بود زیرا وقتی که فعالیتی در این ستاد صورت می‌گیرد به‌عنوان مثل یکی از پیکرهای متعلق به حرم‌ها ساخته شده و برای زیارت در اختیار مردم قرار می‌دهد، استقبال بی‌نظیر مردم از این عمل خود یک حرکت اصیل فرهنگی است.
وی تأکید کرد: اما یک نوع کار دیگر وجود دارد که باید حتماً انجام و بدان توجه شود و آن اطلاع‌رسانی نسبت به کارهایی است که انجام می‌شوند؛ این اطلاع‌رسانی دارای بار فرهنگی بسیار بالایی‌ است و طبیعی است وقتی اقدامی انجام شده مثلاً همان ساخت درب یکی از حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) و در معرض دید عموم قرار داده می‌شود، این سؤال برای اقشار مختلف مردم پیش می‌آید که دلیل انجام چنین اقدامی چیست و به دنبال جواب پرسش خود رفته و به انگیزه‌های آن اقدام دست می‌یابند و دلیل قداست این درب که متعلق به حرم یکی از ائمه اطهار(ع) است،‌ را پیدا می‌کنند.

captcha