افزایش 30 درصدی پذیرش در مدارس علمیه استان یزد
کد خبر: 1382347
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

افزایش 30 درصدی پذیرش در مدارس علمیه استان یزد

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه استان یزد از افزایش 30 درصدی پذیرش در مدارس علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از مرکز خبر حوزه علمیه استان یزد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد از افزایش 30 درصدی پذیرش در مدارس علمیه استان یزد خبر داد.

وی درخصوص پذیرش سال جاری حوزه علمیه استان یزد اظهار کرد: همزمان با پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، پذیرش حوزه علمیه یزد نیز آغاز گردیده و علاقه‌مندان تحصیل در این حوزه می‌توانند جهت ثبت نام به سایت معاونت آموزش به نشانی www.howzeh-qom.com  مراجعه نمایند.

این مسئول با اعلام افزایش 30 درصدی ظرفیت مدارس علمیه استان، از پذیرش 500 نفر جهت تحصیل در حوزه‌‌های علمیه استان یزد خبر داد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در ادامه افزود: از میان ثبت‌‌ نام‌‌کنندگان 500 نفر جهت تحصیل در حوزه‌های علمیه استان پذیرش می‌شوند.

وی اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 500 نفر متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه استان یزد بودند که  در نهایت 350 نفر توانستند، حد نصاب لازم را کسب کرده و وارد مدارس علمیه استان شوند.

این استاد حوزه، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش ظرفیت ابراز کرد: امسال توانستیم با اقدامات عمرانی 3 مدرسه علمیه را به جمع مدارس استان افزوده و در نهایت ظرفیت را 30 درصد افزایش دهیم.

وی، این مدارس را شامل مدرسه علمیه محسنیه مختص دانشگاهیان، مدرسه علمیه ملااسماعیل برای سفیران هدایت و مدرسه علمیه بهاباد نام برد و افزود: این مدارس تازه تأسیس از امسال نسبت به پذیرش طلبه اقدام می‌کنند.

شمس ادامه داد: همچنین برای اینکه بتوانیم افراد توانمند را وارد حوزه‌های علمیه استان کنیم، علاوه بر تبلیغات در سطح شهر طی نشستی با آموزش و پروش استان هماهنگی لازم برای تشویق دانش‌آموزان برای ورود به حوزه انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان، مهلت ثبت‌ نام را تا 25 فروردین سال آینده اعلام و بیان کرد: پس از اعلام نتایج، از افرادی که در آزمون پذیرفته شده باشند مصاحبه گرفته شده و پذیرفته‌شدگان از ابتدای سال تحصیلی جدید مشغول تحصیل می‌شوند.

captcha