ولایت‌پذیری، مهم‌ترین ملاک در انتصاب مسئولان باشد
کد خبر: 1369031
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

ولایت‌پذیری، مهم‌ترین ملاک در انتصاب مسئولان باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه طبس گفت: امروز باید کارگزاران چشم‌هایشان را باز کنند و ولایت‌پذیری برایشان یک محک و ملاک مهم در انتصاب مسئولان شهرستان، استان و کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم، امام جمعه طبس امروز، 12 بهمن در دیدار با جمعی از مسئولان شهرستان طبس که به‌مناسبت آغاز دهه فجر انجام شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران عوامل متعددی داشته است که امروز نیز همان عوامل در تداوم انقلاب مؤثر است و نباید از آن غفلت شود.

وی بیان کرد: مکتب اسلام و ارزش‌های اسلامی نخستین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و اگر ارزش‌های اسلامی نبود به‌طور قطع مردم از حضرت امام خمینی(ره) پیروی نمی‌کردند و امروز نیز همه به‌ویژه مسئولان موظف‌اند تا در راستای احیا و توسعه‌ ارزش‌ها و احکام اسلام تلاش کنند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم عنوان کرد: معمولاً وقتی دولت‌ها با رأی مردم تغییر می‌کنند، برخی نیروها و مسئولان نیز جابه‌جا می‌شوند که البته این تا حدی حق دولت است، اما در به‌کارگیری نیروها و افراد باید بسیار دقت شده، کارنامه زندگی آنان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شود که آیا این فرد که می‌خواهد به‌عنوان مسئول منصوب شود اعتقاد به اسلام و ارزش‌های دینی دارد.

وی افزود: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این همه شهید دادیم تا اسلام ناب احیا شود و این مهم تنها زمانی به‌طور کامل محقق می‌شود که کارگزاران و مدیران به اسلام و ارزش‌های آن اعتقاد راسخ داشته باشند و اعتقادشان فقط در حد حرف و شعار نباشد.

امام جمعه طبس تصریح کرد: یکی از دلایل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه بود که تبعیت از رهبری و ولایت فقیه امری لازم و ضروری است، امروز نیز باید کارگزاران چشم‌هایشان را باز کنند و ولایت‌پذیری برایشان یک محک و ملاک مهم در انتصاب مسئولان شهرستان، استان و کشور باشد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم تصریح کرد: برخی که پیش از این مسئول بودند آرزوی مذاکره با آمریکا را داشتند که این‌ها به‌طور قطع صلاحیت احراز مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند، مردم مدتی را صبر می‌کنند و هرگاه لازم باشد خود اقدام مقتضی را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: حضور مردم در صحنه نیز عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا زمانی که مدیران درست عمل و خدمت بی‌منت کرده و مردم را دلگرم نگه‌دارند، مردم نیز در صحنه‌اند، اما رفتار و برخورد غیراسلامی مدیران تأثیر منفی در حضور مردم دارد.

captcha