دانشجویی که با مکتب انتظار آشنا شود هرگز ظلم‌پذیر نمی‌شود
کد خبر: 1350033
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۲
حجت‌الاسلام حیدرزاده:

دانشجویی که با مکتب انتظار آشنا شود هرگز ظلم‌پذیر نمی‌شود

گروه اجتماعی: مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معتقد است اگر دانشجو را با مکتب انتظار آشنا کنیم او را از ظلم پذیر بودن دور کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به در پیش رو بودن روز 9 ربیع الاول که «دانشگاه، مهدویت و انتظار» نام گرفته است، گفت: اصل مهدویت و انتظار از مبانی اعتقادی و پویایی شیعه و گره خورده به مبحث امامت است.

وی بر ضرورت تبیین مفهوم مهدویت و جایگاه آن در تعالیم شیعه در میان دانشجویان تأکید و تصریح کرد: دینداری دانشجو اگر مبتنی بر فرهنگ انتظار نباشد شکست پذیرخواهد بود و مورد هجوم آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.

انتظار رنگ و طراوت جدیدی به دینداری انسان می‌دهد

حجت‌الاسلام حیدرزاده با اشاره به اینکه انتظار رنگ و طراوت جدیدی به دینداری انسان می‌دهد، اظهار کرد: وظیفه متولیان دانشگاه ترویج این نوع دینداری در میان جامعه دانشگاهی است.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه دانشجویی که با مکتب انتظار آشنا باشد هرگز ظلم‌پذیر نخواهد شد بیان کرد: چنین فردی نسبت به هم کیش و هم نوع خود بی‌تفاوت نخواهد بود.

مهدویت؛ فاخرترین موضوع شیعه

این دکترای حقوق اجتماعی و سیاسی با اشاره به تلاش‌هایی که در زمینه ترویج فرهنگ انتظار در دانشگاه‌ها شده است، گفت: ولی هنوز این موضوع به عنوان فاخرترین موضوع شیعی آنچنان که از سوی دشمنان برای نفی آن تلاش شده است از سوی دانشگاه‌های اسلامی برای ترویج آن تلاش کافی نشده است.

وی ادامه داد: البته کانون‌های مهدویت با دوره‌های آموزشی مدونی که برگزار می‌کنند در تبیین فرهنگ انتظار نقش مهمی دارند و افراد متخصصی در این زمینه تربیت شده‌اند ولی فرهنگ انتظار بیش از این جای کار دارد.

استراتژی نظام باید مبتنی بر فرهنگ انتظار تعریف شود

حجت‌الاسلام حیدرزاده با تأکید بر اینکه استراتژی نظام باید مبتنی بر فرهنگ انتظار تعریف شود، گفت: برای رسیدن به آیده‌ال‌ها نیارمند کار ویژه و جدی‌تری هستیم.

captcha