لزوم برخورد وزارت ارشاد با انتشار مطالب مخالف با احکام اسلامی
کد خبر: 1348399
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
طبیب‌زاده در تذکری خواستار شد؛

لزوم برخورد وزارت ارشاد با انتشار مطالب مخالف با احکام اسلامی

گروه سیاسی: منتخب مردم تهران در تذکری کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برخورد با روزنامه‌‌ای که مخالف با احکام اسلامی مصرح در قرآن کریم مطلبی درج کرده، شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور امروز، 8 دی‌ماه در پایان صحت علنی از سوی هیئت‌‌رئیسه مجلس به شرح ذیل قرائت شد:



قاضی‌پور، منتخب مردم ارومیه به رئیس‌‌جمهور در مورد تسریع در اجرای نخستین مصوبه دولت یازدهم در مورد احیا و نجات دریاچه ارومیه تذکر داد.



رجبی، منتخب مردم مینودشت به وزیر جهاد کشاورزی در مورد تسریع در رسیدگی به اختلاف اراضی کشاورزی شهرستان‌های کلاله، قالی‌کش و مراغه تپه با منابع طبیعی تذکر داد.



موسوی لارگانی، منتخب مردم فلاورجان به رئیس‌‌جمهور در مورد لزوم برخورد قاطع با صحبت‌های استاندار یزد در مورد عزاداری حضرت اباعبدالحسین (ع) و عذرخواهی وی از عزاداران حسینی، به وزاری جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس ‌جمهور در مورد تسریع در حل مشکلات صنعت دامپروری استان اصفهان و به وزیر ورزش و امور جوانان در مورد لزوم برخورد قاطع با آیین‌نامه جدید کمیته ملی المپیک که دستکاری آن شائبه سیاسی دارد، تذکر داد.



خجسته، منتخب مردم همدان به وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد لزوم بهره‌مندی از افراد کارآمد و متخصص در مدیریت‌های عالی بیمه کشور تذکر داد.



افتخاری و میرگلو بیات، منتخبان مردم تهران و ساوه به وزیر آموزش و پرورش در مورد عزل و نصب‌های غیرکارشناسی و به کارگیری نیروهای ناکارآمد و با گرایش‌های خاص سیاسی و برکنار کردن افراد متعهد و متخصص و کارآمد تذکر دادند.



طبیب‌زاده نوری، منتخب مردم تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برخورد با روزنامه‌ متخلف «قانون» در مورد مخالفت با احکام اسلامی مصرح در قرآن کریم تذکر داد.



سلیمانی، منتخب مردم تهران به وزیر آموزش و پرورش در مورد ضرورت رعایت شأن و مقام معلم در بیانات وی و پرهیز از توهین به معلمان در رسانه‌ها تذکر داد.



شیری، منتخب مردم هشترود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد فاقد تلفن ثابت بودن 51 روستا و عدم ارتباط آنها با جهان خارج تذکر داد.



حسینی، منتخب مردم قائم‌شهر به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضع نامطلوب سرویس‌دهی در قطار ساری ـ مشهد و افزایش قیمت کرایه با توجه به شرایط سخت مردم و نابسامانی وضع راه‌های استان و منطقه سوادکوه، جویبار، قائم‌شهر و سیمرغ، به وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم اجرای تعهد پیمانکار بخش خصوصی در راه‌اندازی بندر امام خمینی شهرستان فریدون‌کنار و به وزیر ورزش در مورد دلیل نابسامانی و چندگانگی در انتخابات فدراسیون ورزشی و حذف پیشکسوتانی چون محمد طالقانی از کشتی پهلوانی تذکر داد.



منصوری، منتخب مردم لنجان به وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم تخصیص اعتبار برای راه‌های روستاهای لنجان، به وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد توقف کاهش تعرفه 5 درصدی سالانه واردات خودرو طبق مصوبه دولت قبل و به وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم تخصیص اعتبار برای پروژه راه اصفهان ـ چهارمحال و بختیاری در شهرستان لنجان تذکر داد.



شریعت‌نژاد، منتخب مردم تنکابن به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در مورد تسریع در خرید مرکبات برای ذخیره‌سازی و تسهیل صادرات مرکبات به بازار برای مصرف داخلی در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تذکر داد.



جباری، منتخب مردم بندر لنگه به وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم توجه به مسیر ارتباطی لمزان و مهران در شهرستان‌های بندر لنگه و بستک استان هرمزگان تذکر داد.



مددی، منتخب مردم میانه به وزیر کشور در مورد حل مشکل بافت فرسوده شهرستان میانه و حومه، به وزیر بهداشت در مورد حل مشکل تأمین مالی بیمارستان‌های شهرستان میانه، به وزیر راه و شهرسازی در مورد تعیین تکلیف راه روستایی مصوب سال 90، به وزیر راه و شهرسازی در مورد تعیین تکلیف سد گرمی چای آب شرب میانه و به وزیر ورزش در مورد تعیین تکلیف استادیوم 5 هزار نفری شهرستان میانه تذکر داد.



حسینی، علیپور و جعفرزاده منتخبان مردم قائم‌شهر و رشت به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در مورد تسریع در خرید مرکبات و پیگیری مشکلات آنها و در خطر بودن باغداران شمالی تذکر دادند.



14 نماینده به وزیر دفاع در مورد انگیزه و عدم اجرای ماده 44 برنامه در مورد رزمندگان معسر و کارشکنی در مورد آنها تذکر دادند.



قاضی‌پور، منتخب مردم ارومیه به وزیر آموزش و پرورش در مورد تسریع در پرداخت طلب معلمان و تصحیح اوراق دانش‌آموزان تذکر داد.



بزرگواری، منتخب مردم کهکیلویه به وزیر بهداشت در مورد نارضایتی از کمبود عمل جراحی در بیمارستان دهدشت تذکر داد.



جعفری، منتخب مردم بجنورد به وزیر علوم در مورد علت دستور معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد کشور در منع یکی از شخصیت‌های نظام برای سخنرانی در دانشگاه آزاد بجنورد تذکر داد.



اربابی، منتخب مردم ایرانشهر به وزیر بهداشت در مورد برخورد با اختلاس‌های مالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و به وزیر بهداشت در مورد علت قلع و قمع پرسنل شبکه‌های بهداشت و درمانی ایرانشهر، نیک‌شهر و سرباز توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تذکر داد.



کارخانه‌ای، منتخب مردم همدان به وزیر جهاد کشاورزی در مورد تلاش جدی در جهت تحول اساسی در ساختار نظام تشکیلاتی کشاورزی کشور در راستای عبور زودگذر کشاورزی سنتی به مکانیزه تذکر داد.



قاضی‌پور، منتخب مردم ارومیه به وزیر آموزش و پرورش در مورد تسریع در پرداخت هزینه غذایی خوابگاه‌های شبانه‌روزی تذکر داد.



منصوری، منتخب مردم لنجان به وزیر اقتصاد در مورد علت اخذ مالیات کمرشکن از مسکن مهر تذکر داد.



خجسته، منتخب مردم همدان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد توجه به افزایش چتر حمایتی بیمه تأمین اجتماعی تذکر داد.

captcha