آمادگی فرهنگی و جهادی؛ لازمه مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام
کد خبر: 1346246
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی تأکید کرد:

آمادگی فرهنگی و جهادی؛ لازمه مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام

گروه اجتماعی: مرجع عالیقدر شیعیان به برخی از آیات قرآن مبنی بر این‌‌که در برابر مسلمانان سه جبهه کفر، نفاق و صهیونیست وجود دارد اشاره کرد و افزود: در برابر جبهه دشمنان باید از لحاظ فرهنگی و جهادی آماده بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی، استاد حوزه علیمه قم امروز، سوم دی در جمع نیروهای مسلح خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح توانسته‌اند در طول تاریخ انقلاب و بعد از آن قدم‌های برجسته و مهمی بردارند.



وی با بیان اینکه تأمین امنیت در مقابل دشمنان یکی از مفاخر نیروهای مسلح محسوب می‌شود، اظهار کرد: نیروهای مسلح مجموعه‌ای پراهمیت و مقدس هستند.



استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که پیامبرانی که خداوند برای روشنگری انسان‌ها فرستاد دارای دو مزیت بوده‌اند، تصریح کرد: این دو مزیت شامل مزیت فرهنگی و مزیت جهادی است.



آیت‌الله‌العظمی  نوری‌همدانی با اشاره به این‌که حضرت محمد(ص) در دستی قرآن که یک منبع فرهنگی بوده و در دست دیگر شمشیر و سلاح برای جهاد در راه خدا فرستاده شدند، یادآور شد: این یکی از سنت‌های الهی است.



وی امنیت را یکی از موضوعات مهم برشمرد و اضافه کرد: خداوند در قرآن نیز به این موضوع توجه بسیار کرده است.



استاد حوزه علمیه قم به برخی از آیات قرآن مبنی بر این‌‌که در برابر مسلمانان سه جبهه کفر، نفاق و صهیونیست وجود دارد اشاره کرد و افزود: در برابر جبهه دشمنان باید از لحاظ فرهنگی و جهادی آماده بود.



آیت‌الله‌العظمی ‌نوری‌همدانی با بیان این‌که ساختن انسان با اصل ایمان، علم، عقل، تعهد و تقوا یکی از مسائل بسیار مهم بوده که ائمه(ع) نیز به آن توجه داشته‌اند، تصریح کرد: باید در زمان جهاد خودساختگی داشت و این درس ایمانی، قرآنی و انقلابی ما است.



مرجع عالیقدر شیعه اظهار کرد: در تاریخ زندگی ائمه(ع) برخی مانند امام صادق(ع) و امام رضا(ع) اقدامات فرهنگی که بسیار تأثیرگذار بوده انجام داده و برخی از ائمه(ع) مانند امام حسین(ع) درس جهاد را ما آموخته‌اند.



استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمنان فراوانی در قالب‌ها و چهره‌های مختلف در مقابل ما قرار دارند، بیان کرد: امریکا، اروپا، صهیونیسم و طرفداران‌ آنها دشمنان امروز کشور ایران هستند.



آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی به مراکز هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: دانشمندان هسته‌ای ایران قدرت کشور ما را در جهان نشان دادند.



وی علم و ایمان را دو ارزش بسیار مهم دانست و یادآور‌ شد: مردم ایران آنقدر هوشمند هستند که پیامبر(ص)‌ نیز به این موضوع اشاره داشته و این با مقام و مرتبه بدون علم و ایمان به‌دست نیامده است.



مرجع عالیقدر شیعه با بیان این‌که پیامبر(ص) اصحاب خود را به‌گونه‌ای تربیت کرده بودند که همیشه آماده حضور در برابر دفاع از دشمن بودند، متذکر شد: کسی‌که به جبهه نرفته و در دل نیز آرزوی رفتن به جبهه را نداشته باشد شعبه‌ای از نفاق دارد.



آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با اشاره به این‌که فرماندهان سپاه باید بسیار قدرتمند باشند، اضافه کرد: امروز آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا این شرایط را به طور کامل دارا هستند.



وی یکی از توفیقات خود را حضور در جبهه در زمان هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: برخی از نوجوانان و جوانان کم سن و سال با حضور در جبهه و خط مقدم جان خود را با طلب اخلاص، خالص و بی‌شائبه تقدیم این انقلاب کردند.



استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که انسان تا زمانی‌که رنج و زحمت نکشد رشد نمی‌کند، یادآور شد: تمام کسانی‌که در دنیا رشد کرده‌اند در نتیجه رنج و زحمت به‌دست آمده است.

captcha