تکریم اربعین حسینی، اعلان وفاداری به مکتب عاشوراست
کد خبر: 1345766
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

تکریم اربعین حسینی، اعلان وفاداری به مکتب عاشوراست

گروه اندیشه: فرماندار شهرستان بستک گفت: تکریم و گرامی داشت اربعین، تعظیم شعایر دینی، رمز تداوم نهضت حسینی و اعلان وفاداری و پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، محمد مشتاق‌زاده، فرماندار بستک ظهر امروز، یکم دی در جمع کارکنان فرمانداری اظهار کرد: همانطور که پیامبر اکرم(ص) دین اسلام را به ارمغان آورد حضرت امام حسین(ع) نیز با قیام کربلا باعث بقای آن شد.



وی با بیان اینکه مشیت الهی بر تداوم و جاودانگی نهضت امام حسین(ع) و محدود نشدن آن در زمان خود قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه نهضت عاشورا بر پایه حق، حقیقت، کفرستیزی و حق‌طلبی استوار است برهمین اساس تا همیشه تاریخ قیام کربلا پایدار خواهد ماند.



فرماندار بستک ادامه داد: محبوبیت امام حسین(ع) در دل همه عاشقان حریم ولایت و بندگی خدا باعث شده تا روز به روز بر شمار ارادتمندان به آن حضرت افزوده شود.



مشتاق‌زاده گفت: رهبری بی‌نظیر امام حسین(ع) در قیام کربلا در قالب هجرت، ناتمام گذاشتن آیین حج، بردن زن و کودکان، خطبه‌ها و دعوت‌های وی برای یاری دین اسلام بیانگر این است که آن حضرت بهترین اصول مدیریتی را اجرا کرده است.



وی اربعین حسینی را تجدید عهدی دوباره با آرمان‌ها و اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: امروز باید از عاشورا درس بگیریم و کار حسینی انجام دهیم و بدانیم آنچه باعث شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش شد، دنیاطلبی دشمنان دین و فراموش کردن رهبری و ولایت بود.



وی با بیان اینکه تکریم و گرامی‌داشت اربعین، تعظیم شعایر دینی، رمز تداوم نهضت حسینی و اعلان وفاداری و پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست، خاطرنشان کرد: اهمیت اربعین وقتی بیشتر درک می‌شود که نقش سازنده و مفید آن در ماندگاری و جاودانگی حماسه عاشورا و تبیین اهداف و آرمان والای امام حسین(ع) در نظر گرفته شود.

captcha