آموزه‌های قرآنی در سبک زندگی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 1344634
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
فروزان‌مهر خواستار شد:

آموزه‌های قرآنی در سبک زندگی مورد توجه قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز شعار قرآنی در بطن جامعه اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا باید ترویج فرهنگ قرآنی، درک و مفاهیم اسلامی و توجه به آموزه‌های قرآنی را در سبک زندگی به طور ویژه مورد توجه قرار دهیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر، در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی که شب گذشته، 28 آذرماه در سالن ورزشی توانیر نیشابور برگزار شد، با بیان اینکه این دوره از مسبقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این مسابقات نسبت به سال گذشته باشکوه‌‌تر برگزار شد به گونه‌ای که امسال بالغ بر 378 هزار نفر در مسابقات استانی شرکت کردند.



وی با اشاره به رشد 22 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن‌ کریم نسبت به سال 91 خاطرنشان کرد: در این راستا خراسان رضوی همیشه باید پیشتاز موضوعات قرآنی باشد.



استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز شعار قرآنی در بطن جامعه اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا باید ترویج فرهنگ قرآنی، درک و مفاهیم اسلامی و توجه به آموزه‌های قرآنی را در سبک زندگی به طور ویژه مورد توجه قرار دهیم.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه در کنار پرداختن به موضوعات حفظ، قرائت، ترتیل و همچنین بحث تدبر و تعقل در آموزه‌های قرآنی باید توجه بیشتری شود، تصریح کرد: این مسابقات بهانه‌ای است که به حقیقت قرآن پی ببریم لذا باید در حوزه تدبر قرآنی حرکاتی عظیم صورت گیرد.



فروزان‌مهر با ذکر اینکه قرآن صحیفه الهی، کتاب‌انسان‌ساز و منشور زندگی است، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن نمونه‌ای از انسجام و وحدت جامعه‌ اسلامی است که ما را در رساندن به اهداف قرآنی کمک شایانی خواهد کرد.



وی فعالان حوزه قرآنی را زمینه‌سازان تحولات شگرف در جامعه دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی که نظام استکبار سعی دارد از طریق شبیخون فرهنگی جوانان را مورد هجمه قرار دهد، راه‌اندازی و فعالیت نهضت‌های قرآنی سبب ناکامی توطئه‌های دشمنان شده است.



فروزان‌مهر اضافه کرد: بیداری اسلامی نیز مرهون همین آموزه‌های قرآنی است و امروز از شرق تا غرب جهان اسلام همه به دنبال پرداختن به فهم و تعمیق در آیات قرآن هستند.

captcha