آموزه‌های قرآنی؛ ضامن موفقیت مدیران است
کد خبر: 1336596
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲

آموزه‌های قرآنی؛ ضامن موفقیت مدیران است

گروه اجتماعی: ‌کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، مدیریت مبتنی بر آموزه‌های قرآنی را بهترین نوع مدیریت دانست و آن را تضمین‌کننده موفقیت یک مدیر عنوان کرد.


حجت‌الاسلام مسعود محمدی، ‌کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مدیریت اسلامی باید به دور از فسادگری و دروغ‌گویی باشد.



وی با اشاره به اینکه مدیریت مبتنی بر آموزه‌های قرآنی را بهترین نوع مدیریت است، افزود: این نوع مدیریت تضمین‌کننده موفقیت یک مدیر است.



حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه دین اسلام برای موضوع مدیریت اهمیت بسیار زیادی قایل شده است، عنوان کرد: هر جایی‌که رهبری برای مردم انتخاب شده آن رهبر با ویژگی‌هایی به مردم شناسانده شده است.



وی با بیان اینکه در آیات متعددی ‌ به بحث مدیریت، حاکمیت و رهبری جامعه ‌اشاره شده است، اعلام کرد: خداوند متعال در آیه 73 سوره انبیاء می‌فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِیتَاء الزَّکَاةِ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ؛ آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما هدایت مى‏‌کردند و به ایشان انجام دادن کارهاى نیک و برپا داشتن نماز و دادن زکات را وحى کردیم و آنان پرستنده ما بودند».



داشتن تجربه و حیا از آموزه‌های مدیریتی امیرالمؤمنین(ع) است



‌کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، همچنین نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را از دیگر منابع مهم برای مدیریت اسلامی دانست و تصریح کرد: در این نامه از سوی امیرالمؤمنین(ع) به دو موضوع مهم داشتن تجربه و حیا در مدیریت اسلامی تأکید شده است.



وی در ادامه با اشاره به اینکه در دین اسلام به موضوع مشورت کردن اهمیت ویژه‌ای داده شده است، ذکر کرد: اهمیت این موضوع تا حدی است که در قرآن کریم یک سوره به نام «شوری» آمده است.



حجت‌الاسلام محمدی مشورت گرفتن از دیگران را تا حدی جایز دانست که با سنت خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص) مغایرت نداشته باشد.



وی در پایان با بیان اینکه متأسفانه شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران کم‌ رعایت می‌شود، یادآور شد: اگر هر مدیری متناسب با تجربه و توانایی کارکنان خود با آن‎ها رفتار کند به‌طور قطعی می‌تواند به شایستگی کارکنان خود کمک کند.

captcha