متعادل کردن شاخص‌ها از ضروریات آموزش و پرورش است
کد خبر: 1332706
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
کفاش عنوان کرد:

متعادل کردن شاخص‌ها از ضروریات آموزش و پرورش است

گروه اندیشه: معاون پرورشی ـ فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد نیروی انسانی در آموزش و پرورش به شکل مناسب و عادلانه در سطح کشور توزیع شود و متعادل کردن شاخص‌ها و رفع مشکلات نیز در سطح کلان صورت گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی ـ فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، چهارشنبه، 13 آذرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی که در محل این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه ما در دوره وزارت جدید از مدیران، آمار کار و فعالیت نخواهیم خواست و سعی داریم تا فعالیت‌ها از جهت کیفی ارتقاء پیدا کند، ابراز کرد: تربیت یک جریان است و ارائه آمار بیهوده در انتقال وقایع آنگونه که هستند نقشی ندارد، لذا باید تحلیل درستی از کمبودها و فعالیت‌ها بر مبنای صحیح ارائه شود تا نظام آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی مناسب جهت‌گیری صحیحی را در پیش گیرد.



کفاش با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش تیمی است، تصریح کرد: البته آموزش و پرورش باید استقلال خود را حفظ کند زیرا اصل در نظام آموزش و پرورش تعلیم و تربیت، مدرسه و معلم است.



وی با بیان اینکه مدیر جدید و سابق از فرزندان جبهه و یادگاران دفاع مقدس هستند، گفت: کار در آموزش و پرورش بسیار مشکل است به طوری که کسی که در این وادی قدم می‌گذارد باید ایثار کند تا بتواند قدمی رو به جلو بردارد.



وی با بیان اینکه همراهی با معلم افتخار ماست، افزود: تواضع و فروتنی انسان را بزرگ می‌کند، از همین رو از اولویت‌های آموزش و پرورش تکریم از معلمان، کمک و یاری گرفتن از پیشکسوتان و فرهیختگان این عرصه است، لذا نباید با عنوان بازنشسته از این نیروهای توانمند صرف‌نظر و آن‌ها را حذف کرد.



وی اضافه کرد: شعار جوان‌گرایی بسیار خوب و مناسب است و مورد استقبال هم قرار می‌گیرد، اما باید در کنار یک جوان یک مدیر، معلم، مسئول پخته و باتجربه نیز برای راهنمایی او حضور داشته باشد، لذا باید نظام آموزش و پرورش محل رفت و آمد انسان‌های بزرگ و فرهیخته باشد.



معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد نیروی انسانی در آموزش و پرورش به شکل مناسب و عادلانه در سطح کشور توزیع شود و متعادل کردن شاخص‌ها و رفع مشکلات نیز در سطح کلان صورت گیرد.

captcha