آموزش و پرورش خراسان رضوی باید در شأن پایتخت معنوی ایران باشد
کد خبر: 1332704
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
حسینی عنوان کرد:

آموزش و پرورش خراسان رضوی باید در شأن پایتخت معنوی ایران باشد

گروه اجتماعی: مدیر کل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی باید در شأن پایتخت معنوی ایران و امام رئوف(ع) باشد که با تلاش و برنامه‌ریزی سعی داریم چنین آموزش و پرورشی را ارائه دهیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید جواد حسینی، مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی که چهارشنبه، 13 آذرماه در محل این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش خراسان رضوی باید بوی معنویت رضایی(ع) از هر نقطه آن بیشتر از دیگر نقاط کشور استشمام شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی باید در شأن پایتخت معنوی ایران باشد که با تلاش و برنامه‌ریزی سعی داریم چنین آموزش و پرورشی را ارائه دهیم.



وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد و سازمان اجرایی، اجتماعی و آموزشی در کشور است، افزود: در استان خراسان رضوی رسالت تعلیم و تربیت به دلیل وجود بارگاه منور رضوی سنگین‌تر است.



حسینی با اشاره به آیه دو سوره جمعه «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِین؛ اوست آن کس که در میان بى‏سوادان فرستاده‏اى از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت بدیشان بیاموزد و [آنان] قطعا پیش از آن در گمراهى آشکارى بودند»، ابراز کرد: بر اساس این آیه شریفه مسئولیتی را پذیرفته‌ام که رسالت انبیاء بوده و دارای بار ارزشی، علمی و معرفتی بسیار سنگینی است.



مدیر کل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همگان بر این اصل تاکید دارند که رویکرد اصلی من فرهنگی، ‌آموزشی و اجتماعی است، البته به همه مسئولیت‌هایی که تاکنون داشته‌ام افتخار می‌کنم، اما افتخار اصلی من بر معلم بودنم است.



وی با اشاره به چند اصل اخلاقی و مدیریتی، ابراز کرد: عرصه تعلیم و تربیت باید از چهار چالش اساسی خود را مبرا کند که شتاب‌زدگی، شعارزدگی، ‌سطحی‌نگری و سیاست‌بازی از جمله آفات نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.



مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان خراسان رضوی رابطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با دیگر سازمان‌ها را تعاملی دانست و عنوان کرد: نظام آموزش و پرورش نظامی پاک و براساس اصول ترسیم شده است که بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه پنجم توسعه، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، فرمایشات امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری فعالیت می‌کند.



حسینی با اشاره به نهضت ارتقاء آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش کلید اساسی توسعه، مدارس کلید اساسی آموزش و پرورش، مدیر کلید اساسی مدرسه و معلم پیشروی توسعه یک کشور است لذا در این زمینه خط مرکزی نقطه ثقل کار، احترام و اکرام معلم و نقطه قرمز آن تحریم و تحقیر معلم است.



وی ادامه داد: راهبرد اساسی در وزارت آموزش و پرورش ارتقاء تمام ارکان آموزش و پرورش است، لذا هیچ فعالیتی از هیچ وزیری در جهت پیشرفت پذیرفته نیست مگر آنکه پیوست آموزش و پرورشی در آن لحاظ شده و ارائه شود.



حسینی با بیان اینکه همدلی و همگرایی پیام اصلی آموزش و پرورش است، ادامه داد: عرصه تعلیم و تربیت عرصه پاک و منزه از سیاست‌بازی و امور مربوط به آن است و در این زمینه معتقدیم که آموزش و پرورش یک پروسه است نه یک پروژه لذا باید از سرمایه‌های انسانی و تاریخی خود در این زمینه به طور شایسته استفاده کنیم.

captcha