خانواده؛ مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ و الگوی زندگی ایرانی ـ اسلامی
کد خبر: 1331500
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

خانواده؛ مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ و الگوی زندگی ایرانی ـ اسلامی

گروه اجتماعی: خانواده مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ و الگوی زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه است، تمسک به آموزه‌های قرآنی ـ اسلامی آرامش وآسایش را به‌دنبال دارد که بهترین الگو و سبک زندگی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد 13 آذر‌ در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان، گفت: با آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و معرفی الگوهای اسلامی به خانواده‌ها می‌توان بیشتر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی را در جامعه برطرف کرد.



وی با اشاره به این‌که سن ازدواج در جامعه بالا رفته است، اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها می‌توان آن را کاهش داد.



مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بسیاری از مردم با این واژه و معنا و مفهوم آن بیگانه‌اند و درک صحیح و کاملی از سبک زندگی مد‌نظر رهبر معظم انقلاب ندارند؛ سبک زندگی باید برای مردم تشریح و تبیین، و اصول اخلاقی و اعتقادی مؤکد در سبک زندگی اسلامی باید تشریح شود؛ البته سبک زندگی نباید تنها یک لفظ باشد بلکه باید به صورت عملی و عینی در جامعه مصداق پیدا کند.



حجت‌الاسلام میرمحمدی ابراز کرد: خانواده مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ و الگوی زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه است، تمسک به آموزه‌های قرآنی و اسلامی آرامش و آسایش را به‌دنبال دارد که بهترین الگو و سبک زندگی است و در واقع آموزه‌های قرآنی تربیت انسانی مستقل و خودباور است.



وی عنوان کرد: قرآن کریم گنجینه‌ای بزرگ و مملو از سبک زندگی اسلامی است و بهترین روش در تبلیغ و گسترش سبک زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است،



مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: جایگاه اخلاق، برترین و مهم‌ترین جایگاه در سبک زندگی اسلامی است؛ بنابراین در سبک و روش زندگی، باید فضایی ایجاد شود که فرصت برای تمرین اخلاق و تجلی آن در همه ابعاد زندگی وجود داشته باشد؛ بنابراین تلاش جدی برای تبیین هر چه بیشتر فرهنگ زندگی براساس تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن و عترت انجام شود و با زبان برهان و فطرت، نظامی اخلاقی و انسانی طراحی شود و ولایت‌مداری مردم افزایش یابد.



حجت‌الاسلام میرمحمدی طرح مطهره و آموزش دختران روستایی را از طرح‌های مهم دانست و اضافه کرد: اهداف طرح‌ها مشخص شده است از این‌رو باید آموزش‌های لازم به دختران روستایی در شرف ازدواج ارائه شود تا در دوران ازدواج و بعد از آن با مشکل خاصی مواجه نشوند.

captcha