زبان هنر؛ بهترین شیوه برای معرفی آئین عزاداری «یزد، حسینیه ایران»
کد خبر: 1324425
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

زبان هنر؛ بهترین شیوه برای معرفی آئین عزاداری «یزد، حسینیه ایران»

گروه هنر: سرپرست حوزه هنری استان یزد زبان هنر را بهترین شیوه برای ترویج و معرفی هرچه بیشتر آئین عزاداری سید و سالار شهیدان در این استان دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان استان در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سیدناصر امامی، سرپرست حوزه هنری یزد 5 آذر‌‌ در دیدار با مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد اعلام کرد: هنرمندان می‌توانند مراسم عزاداری «یزد، حسینیه ایران» را با زبان هنر ترویج و معرفی کنند.
وی بر تعامل هر چه بیشتر بین این دو نهاد در جهت هم‌افزایی و تعالی فرهنگ و هنر استان تأکید کرد و افزود: ارتقای فعالیت‌های هنری با بهره‌گیری از امکانات تمام دستگاه‌ها شتاب می‌گیرد.
امامی ‌با اشاره به وجود استعدادها و ظرفیت‌های ارزشمند هنری در استان، استفاده بهینه از دانش و تجربه هنرمندان در جهت گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در استان را خواستار شد.
وی با اشاره به آمادگی حوزه هنری برای همکاری با سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری در زمینه‌های مختلف، بر همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقای توانمندی هنرمندان استان تأکید کرد.
سرپرست حوزه هنری استان زبان هنر را بهترین شیوه برای ترویج و معرفی هرچه بیشتر آیین عزاداری سید و سالار شهیدان در‌ «حسینیه ایران» دانست و گفت: این مراسم نمایانگر اصالت وهویت جامعه ماست و هنرمندان رشته های مختلف می توانند با خلق آثار آئینی در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی و ترسیم شور و شعور حسینی در دارالعباده و دارالعلم یزد گام بر‌دارند.
سید‌حسن حسینی، مدیر عامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری یزد هم در این دیدار با تأکید بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر این دو نهاد فرهنگی ـ هنری از تصویب طرح خواهرخواندگی یزد و کربلا و همچنین راه‌اندازی فرهنگ‌سرای حسینیه ایران به پیشنهاد این دبیرخانه در شورای اسلامی شهر یزد خبر داد.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» همچنین از برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری متناسب با "یزد، حسینیه ایران" در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد به کمک و مساعدت همه دستگاه‌های فرهنگی ـ هنری از جمله حوزه هنری نیازمندیم.

captcha