پیام حماسه کربلا، مبارزه آگاهانه با ظلم است
کد خبر: 1317698
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
حجت‌الاسلام غنی‌زاده:

پیام حماسه کربلا، مبارزه آگاهانه با ظلم است

گروه اندیشه: مدیر مرکز تخصصی الزهرای ارومیه مهم‌ترین پیام حماسه کربلا و قیام خونین امام حسین(ع) را ایستادگی در برابر استکبار و مبارزه آگاهانه با ظلم و جهالت عنوان کرد.


حجت‌الاسلام محمدرضا غنی‌زاده، مدیر مرکز تخصصی الزهرای ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: اولین درس و پیام حماسه عاشورای حسینی این است که باید با اقتدار و صلابت کامل در برابر نمادهای ظلم و استکبار جهت اجرای حکم الهی و سنت نبوی ایستادگی کرد.



وی با تصریح اینکه مسیر قیام عاشورا و شهدای کربلای مسیری آگاهانه همراه با بصیرت متکی بر امام‌شناسی بود، افزود: میدان‌دار و پرچم‌دار این حماسه بزرگ تاریخ اسلام و جهان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند که توانست با عملکرد خود پس از واقعه عاشورا پیم نهضت حسینی را تا ابد در جان تاریخ جهان و امت‌های آزاده ماندگار کنند.



حجت‌الاسلام غنی‌زاده نهضت کربلا و قیام عاشورا را مسیر رسیدن به انسانیت مطلق و رستگاری حقیقی دانست و با بیان اینکه این نهضت الگوی بسیاری از افراد در جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان شده است، اضافه کرد: گاندی رهبر فقید هند گفته است که من مقابله با ظلم و استکبار را از نهضت حسین(ع) امام شیعیان الگو گرفتم.



این مقام مسئول در ادامه تقلید کورکورانه و تهی از معرفت دینی در برپایی مراسم‌ عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) را از آسیب‌های جدی عزاداری‌های محرم عنوان کرد.



حجت‌الاسلام غنی‌زاده با اشاره به اینکه عزاداری‌های محرم باید منبع و منشأ جوشش و تداوم نهضت و تفکر حسینی باشد، ادامه داد: نباید فکر کنیم که دیگر یزید وجود ندارد بلکه یزید یک تفکر شیطانی و استکباری است که از دوران حضرت آدم(ع) تاکنون وجود دارد.



جریان‌های تکفیری استمرار تفکر یزیدی در منطقه هستند



وی خاطرنشان کرد: جریان‌های تکفیری و سلفی‌هایی که امروز در منطقه خاورمیانه ریختن خون شیعیان و مسلمانان را بر خود مباح و حلال می‌دانند، ادامه همان تفکر یزیدی هستند که چهارده قرن پیش در برابر نوه پیامبر خدا(ص) با بی‌شرمی تمام ایستادند تا مانع جاری شدن احکام دین در جامعه منحرف آن زمان شوند.



مدیر مرکز تخصصی الزهرای ارومیه در پایان بی‌بصیرتی، جهالت، عدم معرفت حقیقی به وجود امام عصر و ندیدن جریان حق‌طلبی امام حسین(ع) را از عوامل تعیین‌کننده در وقوع جریان عاشورا و حماسه کربلا دانست و بر ضرورت تبیین جنبه‌های مختلف این قیام حماسی در جامعه امروز تأکید کرد.

captcha