عزاداری متحد هیئات مذهبی شیراز در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 1316647
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
در تاسوعای حسینی؛

عزاداری متحد هیئات مذهبی شیراز در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس از آمادگی مساجد و حسینیه‌های شیراز جهت شرکت در عزاداری یکپارچه تاسوعای حسینی در صحن حضرت احمدبن موسی(ع) خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حسین کریمی، مسئول امور مساجد اداره‌کل تبیلغات اسلامی فارس امروز دوشنبه، 20 آبان‌ در جمع خبرنگاران از آمادگی مساجد و حسینیه‌های شیراز جهت شرکت در عزاداری یکپارچه تاسوعای حسینی در صحن حضرت احمدبن موسی(ع) خبر داد.



وی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده‌ تمام ائمه جماعات و اصحاب مساجد و حسینیه‌ها با حضور پرشور و حماسی خود در مراسم تاسوعای حسینی رأس ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شرکت خواهند کرد و به‌صورت یکپارچه و متشکل به عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.



مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: به همین منظور از همه دست‌اندرکاران مساجد و حسینیه‌ها جهت شرکت در این تجمع مردمی و مذهبی که نشان‌دهنده شکوه مردم ولایت‌مدار در سومین حرم اهل بیت(ع) است، دعوت به‌عمل می‌آید.



کریمی با تأکید بر اهمیت سوگواری حسینی گفت: جایگاه سوگواری برای وجود مقدس امام حسین(ع) به قبل از وقوع حادثه کربلا مربوط است و در روایات گوناگون آمده است که پیامبر گرامی اسلام(ص) از لحظه تولد امام حسین(ع) گرفته تا هر زمان و هر جا به هر بهانه‌ای که ممکن بوده یاد شهادت این امام بزرگوار و واقعه کربلا را زنده می‌کردند.



وی با تصریح اینکه جریان کربلا حادثه‌ای چند جنبه‌ا‌ی است، گفت: مظلومیت، مبارزه و شجاعت، عرفان، اخلاق و شهادت از جمله ابعاد این حادثه عظیم است.

captcha