حماسه کربلا، تبلور حرکت اصلاحی تاریخ است/ برگزاری تجمع متحد عزاداران حسینی در تاسوعا
کد خبر: 1315021
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

حماسه کربلا، تبلور حرکت اصلاحی تاریخ است/ برگزاری تجمع متحد عزاداران حسینی در تاسوعا

گروه اجتماعی: حماسه کربلا تبلور یک حرکت اصلاحی است که امام حسین(ع) آن‌ را برای‌ یک‌ دگرگونی‌ عظیم‌ آفرید، حرکتی‌ که‌ سبب‌ تداوم‌ آئین‌ پیامبر(ص) در طول‌ تاریخ‌ بشر شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس،  حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز یکشنبه، 19 آبان‌‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  حماسه بزرگ‌ کربلا تبلور یک ‌حرکت‌ اصلاحی‌ است‌ که‌ امام حسین(ع)‌ آن‌ را برای‌ یک‌ دگرگونی‌ عظیم‌ آفرید، حرکتی‌ که‌ سبب‌ تداوم‌ آئین‌ پیامبر(ص) در طول‌ تاریخ‌ بشر گشت‌.



وی افزود: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام‌بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی امام حسین‌(ع) نقش اساسی دارد.



مدیر‌کل تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر نقش سوگواری حسینی در فرهنگ‌سازی ادامه داد: سوگواری، ‌عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت‌ها در طول تاریخ بوده است.



حجت‌الاسلام محمودی‌نژاد خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) آثار فراوانی مثل عزت و سربلندی، بقای فرهنگ دینی  و اسلامی را به همراه دارد.



وی اظهار کرد: امام‌ حسین(ع) با هدف‌ اصلاح‌، دگرگونی‌ و نوسازی‌ در تمام‌ ابعاد شخصی‌ و اجتماعی‌ گام‌ برداشت‌؛ راه‌ و روش‌ و منش‌ آن‌ حضرت‌ نیز تفسیر‌کننده‌ اهتمام‌ و تلاش‌ایشان‌ برای‌ ماندگاری‌ دین‌ ناب‌، در طول‌ تاریخ‌ است‌.



حجت‌الاسلام محمودی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام سوگواری حسینی گفت: در راستای برگزاری عزاداری یکپارچه در دهه اول محرم در روز تاسوعا  ‌تجمع بزرگ عزاداران حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع)، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) رأس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.



مدیر‌کل تبلیغات اسلامی فارس در پایان  از علما و روحانیان، مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و مردم همیشه در صحنه سومین شهر حرم اهل بیت(ع) دعوت کرد تا در روز تاسوعا در تجمع عزاداری بزرگ حسینی در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) شرکت کنند.

captcha