به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 19 مردادماه در نشست هماندیشی با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان که با هدف کیفیت بخشی به فعالیتهای مراکز یادگیری محلی برگزار شد، گفت: فارس با داشتن ۵۹ منطقه آموزشی میتواند نقش مهم و اساسی در راستای توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی داشته باشد .
وی افزود: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی دو وظیفه مهم ذاتی دارد که یکی انجام آموزشهای روتین و معمول سوادآموزی و دیگری آموزش مهارتها است .
نوروزی چگینی تصریح کرد: مراکز یادگیری محلی مصداق بارزی از مصادیق تحقق شعار سال یعنی تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها است زیرا در این مراکز مهارتهای مهمی مانند تعمیر خودرو، پرورش قارچ، پرورش گل و گیاه، گلیم بافی، خیاطی، گلدوزی آموزش داده میشود و همچنین کلاسهای مانند آموزش حقوق شهروندی، بهداشت خانواده، بهداشت فردی و اجتماعی و... در این مراکز یادگیری برگزار میشود.
معاون سوادآموزی فارس تصریح کرد: با نظارتهای کارشناسانه و هدفمندی که در راستای نهادینه کردن انجام این فعالیتها در جهت تعمیق آموختههای مخاطبان صورت میگیرد، نقش مهمی در راستای تحقق شعار اقتصادی سال ایفا میکند.
مرتضی آخش جان، معاون سوادآموزی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دنیای کنونی سواد از حالت تک بعدی و آموزش صرف خواندن و نوشتن خارج شده و چند بعدی شده است و در کشورهای توسعه یافته به جنبههای مختلف سواد توجه میشود و بر همین اساس است که مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در کشور ما نیز تشکیل شده است تا بتواند با آموزش عملی مهارتها و آموزشهای لازم در زندگی فردی و اجتماعی افراد گامی موثر در راستای تحقق سواد چند بعدی بر دارد.
وی تصریح کرد: در سالهای اخیر سوادآموزی استان پهناور هرمزگان رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته است و امیدواریم با برگزاری و استمرار این جلسات هماندیشی بیش از پیش شاهد توسعه سواد در استان هرمزگان و نیز در سراسر کشور باشیم.
انتهای پیام