به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، ناصر جوکار، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس امروز، اول بهمنماه در حاشیه بازدید از کانون بسیج فرهنگیان شهرستانهای نیریز، استهبان و سروستان در جمع فرهنگیان بسیجی این شهرستانها با اشاره به اینکه معلم اهل خودسوزی و روشنیبخشی است، نه دگرسوزی و دودافشانی گفت: شرط ورود به باشگاه معلم زیبا، صرفاً داشتن مدرک تحصیلی و اطلاعات نیست، هر چند که شرط لازم است زیرا هر معلمی باید عالم باشد ولی هر عالمی الزاما معلم نیست.
وی افزود: معلم دردمند مختصاتی دارد، از جمله اینکه او مجاهد آتش به اختیاری است که میکوشد همواره فاصله میان مدینه فاضله و مدینه جاهله را روز به روز مضاعف کند.
جوکار بیان کرد: معلم از طریق حفظ هسته دین و تجدید پوسته آن به اقتضا دوران، به سعادت دنیا و پس از مرگ میاندیشد و با تقویت بعد دانشی، از تربیت بعد بینشی دانشآموز غافل نمیماند.
وی با بیان اینکه معلمان نیز همچون تمامی مشاغل تبدیل به دو گروه مؤمن به حقیقت و منکر به حقیقت میشوند، گفت: در حقیقت ما هیچ انسان غیر معصومی نمییابیم که تقسیم بر ۲ نشود و هر انسانی یا متعهد به حقیقت است یا متعهد به منافع خود، چه این انسان روحانی باشد، چه معلم، چه نظامی و غیره.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: معلم زیبا یعنی انسان خمینی(ره). او انسانی شش ساحتی است که تمامی شئون تربیت را به موازات هم رشد میدهد و از رشد کاریکاتوری دانشآموز جلوگیری میکند.
جوکار با اشاره به اینکه معلم باید کار دو جماعت پزشکان و قضات را کساد کند، گفت: اگر نرخ سلامتی و امنیت جامعه از طریق تربیت صحیح بالا رود، این اتفاق دست یافتنی است، چرا که سهم نهاد رسمی و عمومی تعلیم و تربیت بس سترگ است.
وی گفت: هر فعل معلم زیبا نسبتی تام دارد با هوالحق، چرا که جمال معلم را در کمال معلم میبینیم و به حقیقت معلم زیبا، رساله عملیه سند تحول بنیادین و نفس سند تحول، رساله نظری و تئوریک نظام تربیتی ماست.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس یادآور شد: ما نمیخواهیم بگوییم که معلم زیبا بی خطاست، بلکه میخواهیم اذعان کنیم که معلم الهی کسی است که ضریب خطایش از دیگران کمتر است و بزرگترین عبادت را تربیت دانشآموز دانسته و دانشآموز را انسانی میبیند که صرفا از آگاهی کمتری برخوردار بوده و قدرت بدنی کمتری دارد، نه آنکه در انسانیت کم برخوردار است.
جوکار افزود: معلم زیبا نه از ارتقا عقل معاش و نه عقل معاد دانشآموز غافل میشود و هرگز اجازه نمیدهد در ذهن دانشآموز، حکومت دینی، نقطه مقابل حکومت عقلی و تجربی آرایش بگیرد که آن دو را مکمل و لازم و ملزوم هم میداند.
وی گفت: معلم زیبا، از تاریخ نیمه جعلی علم، اعاده حیثیت میکند و هرگز مبدأ علم را نیوتن و به زمین افتادن سیب نمیداند، چرا که میداند برگهای اول تاریخ علم کنده شده و از آنجا که برندهها تاریخ علم را نگاشتهاند، این تاریخ را از ته به سر نوشتهاند تا روح خوداگاهی از دانشآموز شرقی سلب شود.
جوکار با بیان اینکه معلم زیبا ممکن است خطا هم کند، اما به یقین خطای او نه خیانت که خطای معرفتی است گفت: معلم در تراز به حقیقت فعالترین کانون مفهومسازی برای انقلاب بوده و همانا ایشان یک دعوت زنده است، نه یک سنت مرده.
وی بیان کرد: معلم کم کارآمد نیز مختصاتی دارد قطعاً صدمات چنین معلمی بیش از خدمات اوست، چرا که اگر اولین گام سلطه بر یک ملت را تصرف آموزش و پرورش بدانیم، او تسهیلگر عملی این تسلط است. معلم کم کارکرد یعنی معلم خنثی و بی طرف و تماشاگر که در اردوگاه دشمن دوست ماوا گرفته و با این عمل خود، توجیه گر فساد است.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: معلمی که توجیهگر فساد باشد یعنی ریختن سم کشنده در ظرف طلا و تعارف به دانشآموز لذا هر چند ظرف وجودی معلم از جنس طلاست، اما ریختن ماده در این ظرف موضوعیت دارد و نه نفس ظرف مطلا.
جوکار گفت: تمام مسئولان، از صدر تا ذیل یا خادمند و یا خائن و شق سومی متصور نیست. اگر به رسالت خود به نیکی عمل کنند در سلک شهیدان زنده، زاهدان شب و شیران روزند و اگر خدای نخواسته در ماموریت و مسئولیت خود کوتاهی کرده و به بیتالمال تعرض و قاصر و مقصر باشند و اعتقادات دانشآموز را تبخیر و به یغما ببرند، جای دارد نام آنان را در ردیف جنایتکاران تاریخ ثبت کرد.
انتهای پیام