به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایتالله رحیمی، استاندار فارس امروز، 19 آبانماه در حاشیه دیدار مردمی رفع مشکلات مردم را نیازمند تسلط مدیران بر امور دانست و گفت: در صورت وجود چنین تسلطی و با بهرهگیری از انعطافپذیری مقررات، بی تردید اغلب مطالبات مردم پاسخ گفته میشود.
وی، برخورد در کمال احترام با مراجعه کنندگان را نکته مهمی دانست که باید از سوی همه مدیران و کارکنان ادارهها مورد توجه قرار گیر.
رحیمی با بیان اینكه فرصت خدمت کردن به مردم باید همواره غنیمت شمرده شود و مدیران و مسئولان نیز خود را وقف مردم کنند، افزود: بی شک فرصت استراحت کردن به اندازه کافی برای مدیران در آینده وجود خواهد داشت و باید اکنون که فرصتی برای خدمت به مردم هست از آن استفاده کنند.
استاندار فارس، رضایت مردم را پیش نیاز رضایت خداوند دانست و از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تصمیمات اتخاذ شده در جلسات دیدارهای مردمی را با جدیت و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه مدیران باید توجه ویژهای به رفع بعضی از بیتوجهی ها در روند رسیدگی به درخواستهای مردمی داشته باشند، گفت: باید تا حد امکان تلاش کنیم مشکلات مردم رفع شود اما چنانچه قانون در مواردی اختیار را برای حل مشکل مردم نمیدهد بهصورت صریح این موضوع به مراجعهکننده اعلام شود.
استاندار فارس با بیان اینکه در جلسات گذشته دیدارهای مردمی، مقرر شد نشستهای مشابه به ویژه برای خانوادههای شهدا و ایثارگران در حوزه درمان در ادارههای مربوطه برگزار شود، گفت: یکی از ملاکهای ارزیابیهای عملکرد ادارهها توجه به برگزاری این نشستها خواهد بود.
وی، با تصریح اینکه پاسخ به مراجعهکنندگان باید با رویکرد حل موضوع انجام شود، گفت: «نه» گفتن بسیار راحت است اما «بلی» گفتن کار بسیار دشواری است و شاید مدیران به این دلیل نیز مورد بازخواست قرار گیرند اما برای حل مشکل مردم و رضای خداوند باید این هزینه از سوی مدیران پذیرفته شود.