کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4212517
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
به همت مؤسسه بوستان کتاب

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر آیت‌الله محمد سند با فلسفه زیارت‌نامه و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ انسان مومن در ۱۷۶ صفحه منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از موسسه بوستان کتاب، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر آیت‌الله محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین‌بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان باایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعایر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین(ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین(ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین(ع) و دیدار امام حسین(ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین(ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت(ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت(ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعایر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف(ع)، شعار حضرت مهدی(عج) و اهل بیت(ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

سیاسی‌سازی الهی

مادامی که سیاسی‌سازی شعایر در راستای سیاست‌های الهی و با افق‌های گسترده و مطابق اصول آن و در فضای خالی از کدورت‌ها و تعصب‌های بیجا و مصلحت طلبی‌های سیاسی باشد، آن هم با مرکزیت معصوم و مکتب اهل بیت(ع) و برنامه ثقلین، البته به اینگونه سیاسی‌سازی شعایر پاسخ «آری» خواهیم داد. برنامه‌ای که نزد ثقلین است، بارها بزرگتر و جامع‌تر از برنامه پیشنهادی گروه‌ها و قومیت‌ها یا جناح‌های خاص است. برنامه و طرح اهل بیت(ع) دربرگیرنده برنامه‌هایی برای گروه‌ها و قومیت‌ها و بلکه همه جمعیت‌های جهان در ضمنِ سعادت و خوشبختی همه مؤمنان و بلکه همه مسلمانان و فراتر از آن، همه مردم دنیا و حتی همه موجودات است؛ این برنامه با اقدامات امام مهدی(عج) که دربرگیرنده انوار و تعالیم مکتب اهل بیت(ع) است، آغاز می‌شود و در همه مناطق زمین نشر می‌یابد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha