نظام جمهوری اسلامی حقوق زن را احیا کرد
کد خبر: 4211501
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵

نظام جمهوری اسلامی حقوق زن را احیا کرد

دادستان کل کشور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی حقوق زن را احیا کرد، گفت: با اجرای قانون حجاب و عفاف، قصد ما این نیست که برای نوامیس این مملکت پرونده قضایی درست کنیم چرا که بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش، فرد به منزل برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام محمد کاظم موحدی آزاد، دادستان کل کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد کاظم موحدی آزاد، دادستان کل کشور امروز شنبه یکم اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه خراسان جنوبی، حضور در خراسان جنوبی را یک فرصت ارزشمند برای خود دانست و گفت: اسلام یک دین جامع بوده که حق همه انسان‌ها را در ابعاد مختلف مدنظر قرار داده است.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد بیان کرد: اسلام حقوقی را برای انسان‌ها در حوزه‌های مختلف وضع کرده که این دین را از سایر ادیان ممتاز کرده است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: از ابتدای پیروزی نظام جمهوری اسلامی برای احیای حقوق مادی و معنوی انسان‌ها تلاش شده است.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ۴۳۹ درصد بانوان باسواد افزایش پیدا کرده‌اند و شرایط برای تحصیل در دورترین مناطق کشور فراهم شده است.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد اظهار کرد: دشمنان پی بردند که ایران اسلامی به یک الگو تبدیل شده و به همین دلیل از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب شروع به توطئه کرد. 

دادستان کل کشور با بیان اینکه اسرائیل در محاصره نیروهای مردمی منطقه است، گفت: نیروهای مردمی یمن، حزب الله لبنان و عراق ارتش تشکیل داده‌اند و امروز اسرائیل در محاصره ارتش‌های مردمی قرار گرفته است.

وی گفت: دشمن می‌خواست ما را با تحریم‌های فلج کننده از پا در بیاورد اما برخلاف خواست دشمن بسیاری از پروژه‌های خدمت رسان در دولت سیزدهم با توکل بر خدا انجام و با اقدام جهادی موانع از سر راه برداشته شد و روز به روز پله‌های ترقی را بالا می‌رود لذا باید به بیان خدمات دولت پرداخته چرا که توطئه‌های دشمن را در ذهن مردم خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد اظهار کرد: در اسلام حقوق زن از اهمیت والایی برخوردار است و از نظر رشد اخلاقی و انسانی بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد.

دادستان کل کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی حقوق زن را احیا کرد و امروز ۷۱ هزار پزشک زن در کشور داریم که اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نبوده‌ و ۲۰۰ درصد بانوان اعضای هیئت علمی دانشگاه بعد از انقلاب افزایش پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ قاضی زن در کشور داریم که با حجاب و پوشش کامل انجام وظیفه می‌کنند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد بیان کرد: بی‌حجابی جرم مشهود است و از این نظر نیروی فداکار فراجا در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند و به این نیروها تاکید می‌کنم که در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب بکوشند ولی در این موضوع مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشند و همیشه از نیروهای بانو استفاده کنند.

دادستان کل کشور بیان کرد: بسیاری از بانوانی که حجاب شرعی را مراعات نمی‌کنند فرزندان همین سرزمین و دختران و خواهران بودند که دچار اشتباهاتی شده‌اند.

وی گفت: قصد ما این نیست که برای نوامیس این مملکت پرونده قضایی درست کنیم چرا که بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش، فرد به منزل برمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha