صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس تایید شد
کد خبر: 4206272
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس تایید شد

به گفته رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس، صحت و سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۱۲ حوزه انتخابیه استان فارس مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است و امروز آخرین روز بررسی اعتراضات در ۳ حوزه انتخابیه باقی‌مانده است.

بهروز پرنیان، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، بهروز پرنیان، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس امروز، ۲۸ اسفند در نشست با اصحاب رسانه در سالن شهید قاضی استانداری فارس در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات این دوره، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت تا آسیب‌های ادوار گذشته رفع شود که یکی از اقدامات مهم، آموزش مشترک مجریان و ناظرین بود.

وی افزود: در دوره‌های گذشته برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای انتخابات، به‌خصوص در شروع آن داشتیم و این باعث‌ می‌شد که بعضا انتخابات با تاخیر شروع شود، ولی با تدابیر و آموزش‌های مشترک که به خوبی انجام شد، هیچ ناهماهنگی بین ناظرین و مجریان نداشتیم و انتخابات به موقع آغاز شد و به پایان رسید.

پرنیان تعداد ناظرین بر انتخابات را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نظارت بر انتخابات با دقت و حساسیت انجام شد و بعد از انتخابات نیز دو سامانه معرفی شد که یکی مختص شکایات مردم بود و دیگری نیز مختص داوطلبان که هر گونه شکواییه را در این سامانه ثبت می‌کردند و تمام گزارش‌ها احصا و بررسی شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس از تایید قطعی صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: امروز آخرین روز بررسی اعتراضات است و نتیجه اعتراض در سه حوزه انتخابیه فیروزآباد و فراشبند، قیروکارزین، لامرد و مهر و داراب و زرین دشت نیز اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در سلامت کامل و بر اساس مولفه‌های مدنظر مقام معظم رهبری انجام شده است، گفت: در این دوره از انتخابات، ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف انتخاباتی با جدیت بیشتری وارد عمل شد و با انجام اقدامات پیشگیرانه، تخلفات و جرایم انتخاباتی به حداقل رسید.

پرنیان در پاسخ به سوالی در خصوص تخلفات گزارش شده در صبح روز رای‌گیری در شهرستان مرودشت توسط یک باند و احتمال ابطال نتیجه انتخابات این حوزه، اظهار کرد: جرم مذکور در آغاز انتخابات شناسایی شد و نتوانست تاثیری در روند انتخابات داشته باشد، اما مطمئن باشید حتی برای یک عدد رای حاصل از تخلف نیز پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس در پایان با بیان اینکه ضابطین برگزاری انتخابات تمام تخلفات را صورت‌جلسه کرده و تحویل مقام قضایی داده‌اند، گفت: تمام جوانب کار در نظر گرفته شد که انتخابات خوبی در استان برگزار شود و امیدواریم نتیجه این انتخابات، برکات بسیاری برای مردم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha