ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت
کد خبر: 4206093
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

اختتامیه ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی»، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و مطابق روال سال‌های گذشته، مراسم دیدار جامعه قرآنی استان فارس با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، همراه با اختتامیه مرحله استانی ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان امشب، 27 اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر جامعه قرآنی شیراز ، برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت «باران وحی»، رئیس جهاددانشگاهی فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امام جمعه اهل سنت شیراز و سایر مسئولان ارشد استانی حضور داشتند.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این مراسم گفت: یکی از نهادهایی که به برکت انقلاب تاسیس شد، نهاد کمیته امداد بود و متناسب با دهه‌هایی که پشت سر گذاشتیم، جهت‌گیری‌هایی در این کمیته ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر توانمندسازی این نهاد مقدس تمرکز شده است، افزود: توانمندسازی اقتصادی، فکری و فرهنگی و اجتماعی از جمله زمینه‌های است که در حال حاضر تمرکز بیشتری بر روی آن‌ها شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با تصریح اینکه ارتقای شاخص‌های تحصیلی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و انجام مشاوره فعالیت‌های اسلامی از جمله فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد بوده است، به برگزاری جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» اشاره کرد و گفت: آنچه مد نظر ریاست کمیته در کشور بوده، افزایش دانش قرآنی است.

موصلی، منویات مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی اسلامی را از اول اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: شناسایی و توانمندسازی قرآن‌آموزان جامعه هدف، انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبین و همچنین ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس شرکت کنندگان به واسطه رقابتی سالم از دیگر اهداف این جشنواره هستند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌هایی که جشنواره امسال داشت، تشکیل دبیرخانه با حضور اساتید برجسته استانی بود. در فارس افتخار حضور استادهای بسیار مجربی را داریم و این یکی از نقاط قوت جشنواره امسال بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، زمان برپایی جشنواره مذکور در سال جاری را اول تیرماه تا 30 مهرماه اعلام کرد و گفت: امروز مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات در 3 بخش آوایی، مفاهیم و هنری برگزار شد، گفت: بخش آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی‌، اذان، صحت قرائت نماز، دعاخوانی و مداحی؛ بخش مفاهیم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و بخش هنری با رویکرد مضامین قرآني شامل رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی است.

موصلی اظهار کرد: در مجموع این جشنواره 15 رشته در رده‌های سنی زیر 12 سال ، 12 تا 16 سال و بالای 16 سال و دو بخش بانوان و آقایان را دربرگرفت.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در این جشنواره تعداد 9051 نفر در دو بخش آثار محور و آزمون محور با هم  به رقابت پرداختند. در بخش آثار محور که تعداد 8057 نفر حضور داشتند، مخاطبین آثار خور را از طر یق سامانه همگروه به دبیرخانه استانی ارسال کرده و در بخش آزمون محور که شامل رشته‌های حفظ می‌شد، تعداد 994 نفر از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر استان به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، ۵۵ نفر از اساتید برجسته استان داوری مسابقات را بر عهده داشته و در پایان 277 نفر از متسابقین به مرحله کشوری راه پیدا کرده که مرحله کشوری در سال 1403 برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) هم در این مراسم گفت: یکی از با ارزش‌ترین کارها، ترویج فرهنگ قرآنی است چه کسی که قرآن را تلاوت می‌کند و چه آنکه قرآن را آموزش می‌دهد، در این کار با ارزش فرهنگی سهیم هستند.

وی اظهار کرد: اگر کمیته امداد در کنار کارهای دیگر، آموزش قرآن را هم سرلوحه قرار داده است، جای قدردانی فراوانی دارد.

کلانتری یادآور شد: کمیته امداد یکی از سازمان‌ها و نهادهای جوشیده از انقلاب اسلامی است که در مقیاس جهانی کار می‌کند. یعنی جزو آن سازمان‌ها و دستگاه‌های خیریه و خدمتگزاری است که مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

این هم از برکات انقلاب اسلامی و از انفاس قدسی بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: کمیته امداد در کنار این‌همه کار صادقانه و بی منت، چنین کار فرهنگی بزرگ را هم انجام می‌دهد که جای قدردانی دارد و امیدوارم این نهاد پاک برامده از انقلاب، این مسیر را با قدرت ادامه دهد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از برگزیدگان و  داوران جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» تقدیر به عمل آمد و سپس از پوستر طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha