تدوین برنامه 3 ساله توسعه آموزش و پرورش فارس
کد خبر: 4206051
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

تدوین برنامه 3 ساله توسعه آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تدوین برنامه 3 ساله برای ارتقای جایگاه این اداره‌کل خبر داد که فعالیت‌ها در قالب آن اجرا خواهد شد.

فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 27 اسفندماه در دیدار با فرمانده سپاه فجر فارس که در محل اداره‌کل آموزش و پرورش استان در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نباید موانع موجود را بزرگ ببینیم و ناامید شویم بلکه باید با برنامه‌ریزی موانع را رفع و با تلاش مضاعف به تلاش خود ادامه دهیم.

وی با هدف ارتقای جایگاه آموزش وپرورش فارس، برنامه‌ای 3 ساله‌ای را تدوین کردیم و پیش‌بینی‌های لازم از نیازهای 3 ساله را انجام دادیم لذا فعالیت‌های ما در چارچوب برنامه مذکور ارائه خواهد شد.

قاسمی با ارائه ارقام و آماری از کم و کیف برنامه‌های آموزش و پرورش استان، افزود: در سطح استان فارس بیش از ۹۴۰ هزار دانش‌آموز داریم و بیش از ۶۰ هزار پرسنل فرهنگی کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در بحث پوشش تحصیلی در متوسطه دوره اول پوشش بیش از ۹۵ درصدی را داریم و در دوره متوسطه دوم نیز پوشش بیش از ۹۰ درصدی را دارا هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع در ارزیابی کلی استان، آموزش و پرورش فارس رتبه ۲۰ را به خود اختصاص داده بود اما با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ توانستیم با صعود 5 پله‌ای رتبه استان را به پانزده کشوری برسانیم.

قاسمی با بیان اینکه کسب ۷ مدال المپیاد توسط دانش آموزان استان، فارس را در رتبه 4کشوری قرار داده است، گفت: آموزش چند ساحتی در مدارس در حال اجراست و برنامه‌های مدارس را بر اساس اولویت اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha