ثبت 400 میلیارد ریال وقف در فارس
کد خبر: 4205796
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

ثبت 400 میلیارد ریال وقف در فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت ۱۷ مورد وقف جدید به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 26 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری 17 مورد وقف جدید به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این وقف‌ها شامل اراضی زراعی و مسکونی، منزل مسکونی، مغازه و باغ بوده است، افزود: این وقفیات با نیت تأمین هزینه‌های جاری حوزه‌های علمیه، احداث حسینیه، احداث مسجد، اطعام و اقامه عزاداری ائمه اطهار وقف شده است.

موسوی بیان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و مذهبی، خیرات و مبرات و کمک به نیازمندان، نیات درمانی و آموزشی از دیگر نیت‌های واقفان نیک اندیش فارس بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: وقف‌های به ثبت رسیده بیشتر مربوط به شهرستان‌های شیراز، ارسنجان، جهرم، فسا، فیروزآباد، کازرون، مرودشت و مُهر است.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی اوقاف وصول به موقع حقوق موقوفات، حفاظت و صیانت از موقوفات و تلاش برای بهره‌وری موقوفات از طریق سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در موقوفات است که در نتیجه آن افراد بیشتری می‌توانند از  سرمایه پر خیر و برکت وقف بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha