تجلیل از خدمات علمی استاد اسلام‌پژوه در استرالیا
کد خبر: 4200961
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

تجلیل از خدمات علمی استاد اسلام‌پژوه در استرالیا

یک استاد اسلام‌پژوه انشگاه چارلز استوارت ملبورن به عنوان برترین مسلمان سال استرالیا معرفی شد و جایزه ملی دستاورد مسلمانان این کشور را دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه چارلز استوارت استرالیا، یک استاد اسلام‌پژوه این دانشگاه به عنوان برترین مسلمان سال این کشور معرفی شد.
 
«جاوید هاوریچ» (Dzavid Haveric) جایزه دستاورد مسلمانان استرالیا (AMAA) را به خاطر تأثیر مثبت در جامعه این کشور و نگارش ده‌ها کتاب و مقاله علمی درباره اسلام و آگاهی‌بخشی درباره این دین دریافت کرد.
هاوریچ تاکنون سیزده کتاب نوشته است و به تحقیق، نوشتن و آموزش دیگران درباره اسلام ادامه می‌دهد.
وی در شانزدهمین دوره جوایز سالانه دستاوردهای مسلمانان استرالیا(AMAA) در مرکز مطالعات و تمدن اسلامی چارلز استوارت در ملبورن به عنوان بهترین متخصص سال مسلمان استرالیا (2023) معرفی شد. این جوایز طیف وسیعی از فعالیت‌های مسلمانان با پیشینه‌های قومی مختلف و سازمان‌های مختلف مسلمان استرالیایی را در سراسر کشور به رسمیت می‌شناسد و از آن تجلیل می‌کند.
برگزارکنندگان این جایزه خاطرنشان کردند: تخصص دکتر هاوریچ در تاریخ اسلام در استرالیا و تعهد وی به نوشتن کتاب‌هایی درباره اسلام و دستاوردهای مسلمانان قابل ستایش است. وی با سیزده کتاب خود، از جمله آثار ی در مورد تمدن اسلامی و اکتشافات مسلمانان جهان، سهم قابل توجهی در این زمینه داشته است. با وجود مواجهه با چالش‌ها او همچنان به تحقیق، نوشتن و آموزش دیگران درباره اسلام ادامه می‌دهد؛ اشتیاق و تعهد او، وی را شایسته دریافت این جایزه کرده است.
هاوریچ پس از دریافت این جایزه گفت: من بسیار مفتخرم که به عنوان بهترین متخصص مسلمان استرالیا  در سال 2023 انتخاب شدم و احساس غرور و تواضع می‌کنم. خوشحالم که بگویم سه دهه تحقیق و نگارش، مشارکت اجتماعی و فعالیت من در دانشگاه‌ها، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و گروه‌های قومی و همچنین رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. من قلب، روح، دانش و مهارت‌هایم را وقف تمام استرالیایی‌ها اعم از مسلمان و غیرمسلمان می‌کنم.
وی افزود که معتقد است در آینده می‌تواند کتاب‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مهم‌تری را با اهمیت ملی تولید کند. وی ادامه داد: من همیشه به خدمت به این کشور چندفرهنگی شگفت‌انگیز ادامه خواهم داد. امیدوارم نسل‌های جدید از میراث من در ثبت تاریخ مسلمانان استرالیا استفاده کنند.
 
انتهای پیام
captcha