یاد غزه و محمدالضیف حتی در فینال جام ملت‌های آسیا
کد خبر: 4198913
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

یاد غزه و محمدالضیف حتی در فینال جام ملت‌های آسیا

اردن درحالی حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند که شهروندان این کشور در جریان تماشای بازی‌ها با سر دادن شعار «محمد الضیف، ما مردان تو هستیم‌» و «کاپیتان کاپیتان‌ها، ابوخالد»(فرمانده القسام) همواره یاد غزه و مصائب این روزهای فلسطینیان را فراموش نکرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، حال و هوای خاصی در میان اردنی‌ها به علت مسابقه فینال برقرار است، اما تماشاگران و هواداران تیم ملی اردن، مصائب غزه و این روزهای سخت فلسطین را فراموش نکرده‌اند.
هواداران مشتاق اردنی در جریان تمام بازی‌ها در همبستگی با ساکنان نوار غزه شعارهایی متناسب با آن طراحی کرده و پیروزی را از آن غزه دانسته‌اند. آن‌ها با حمل پلاکاردهایی با  مضمون «فلسطین هرگز تو را فراموش نخواهیم کرد و «غزه سربلند، جام برایت می‌آوریم» یاد فلسطینی‌ها را همواره زنده نگه داشته و از این ملت حمایت و اعلام همبستگی کرده‌اند.
در این میان دیپلمات‌های خارجی نیز اذعان کرده‌اند که اردنی‌ها به‌شدت همراه تحولات غزه بوده و در قهوه‌خانه‌های این کشور صدها جوان اردنی را می‌بینید که در جریان تماشای مسابقات و بازی‌های فوتبال، شعار «محمد الضیف، ما مردان تو هستیم» سر دادند و در جریان مسابقه با کره جنوبی نیز شعار «کاپیتان کاپیتان‌ها؛ ابوخالد» سر دادند و منظور آنها «محمد الضیف» فرمانده القسام بوده است.
در همین راستا، اتحادیه فوتبال اردن با صدور بیانیه‌ای رسمی از جامعه ورزش بین‌المللی خواسته بود برای توقف تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سرزمین‌های فلسطینی «موضعی قاطع» اتخاذ کند.
اتحادیه فوتبال در اردن از جامعه ورزشی بین‌المللی خواست تا تحریم‌هایی را علیه ورزش صهیونیست‌ها اعمال و تیم‌ها، باشگاه‌ها، بازیکنان و نمایندگان این رژیم را از هر تورنمنت یا گردهمایی حذف کنند.
تیم ملی فوتبال اردن در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 که امروز شنبه، ۲۱ بهمن در ورزشگاه لوسیل در شمال دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌شود به مصاف همتای قطری خود می‌رود.

انتهای پیام
captcha