از تلاش برای تصویب قطعنامه‌ آتش‌بس تا تداوم بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها
کد خبر: 4187191
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
در شصست و ششمین روز جنگ غزه

از تلاش برای تصویب قطعنامه‌ آتش‌بس تا تداوم بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها

به دنبال ناکامی شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل قرار است فردا سه‌شنبه قطعنامه‌ای را در زمینه آتش‌بس در غزه تصویب کند.

به گزارش ایکنا، شبکه الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک در سازمان ملل از ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه در مجمع عمومی این سازمان در روز سه‌شنبه خبر داد.

منابع دیپلماتیک می‌گویند که پیش‌نویس این قطعنامه که روز سه‌شنبه، 21 آذر در مجمع عمومی تصویب می‌شود خواستار آتش‌بس فوری در غزه خواهد شد.

این منابع دیپلماتیک همچنین گفته‌اند که پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به مجمع عمومی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌ها نیز می‌شود.
این قطعنامه همچنین خواستار حمایت از غیرنظامیان در جنگ غزه است.
ارائه این قطعنامه در مجمع عمومی بعد از ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه مطرح شده است.
این قطعنامه به دلیل وتوی آمریکا ناکام ماند.
قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل اگر چه الزام‌آور نیست اما فشار مضاعفی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی در غزه و پذیرش آتش‌بس وارد خواهد کرد.

حماس: هیچ اسیر اسرائیلی بدون مذاکره و تبادل از غزه خارج نمی‌شود

سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس هشدار داد که هیچ اسیر اسراییلی بدون مذاکره و تبادل اسرا زنده از غزه خارج نخواهد شد.

ابوعبیده، سخنگوی قسام

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های القسام در یک سخنرانی ضبط شده گفت: حال رزمندگان مقاومت القسام خوب و صفوف آنها منسجم و قوی است و هزاران نفر از آنها منتظرند تا در جنگ نقش‌آفرینی کنند.

سخنگوی نظامی گردان‌های القسام افزود: رزمندگان ما توانسته‌اند نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل را در مناطق قدیم و جدید مورد هجوم هدف قرار دهند.

تداوم بمباران منازل مسکونی در غزه

بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۵ شهید برجای گذاشت که سه نفر از آن‌ها کودک بودند.

در حمله هوایی به یک واحد مسکونی در منطقه «تل السلطان» شهر رفح در جنوب نوار غزه، ۶ غیرنظامی که برخی از آن‌ها کودک بودند، به شهادت رسیدند و شماری نیز مجروح شدند.

در بمباران منطقه «دیرالبلح» در مرکز غزه نیز یک زن و یک کودک به شهادت رسیدند.

بامداد امروز همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف شرق و جنوب نوار غزه را بمباران کردند و توپخانه این رژیم نیز مناطق مختلف خانیونس در جنوب این باریکه را هدف قرار داد.

مدیر بیمارستان اروپایی غزه تاکید کرد که اوضاع در این بیمارستان فاجعه‌بار است و حدود ۹۰۰ مجروح و بیمار روی زمین هستند.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان اروپایی غزه

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یوسف العقاد، مدیر بیمارستان اروپایی غزه اظهار کرد: دو نفر از نیروهای امدادگر در بمباران‌ ارتش رژیم صهیونیستی به محوطه بیمارستان، زخمی شدند.

وی بیان کرد: مجروحان زیادی در خیابان‌ها هستند که امکان امدادرسانی به آن‌ها وجود ندارد.

العقاد گفت: به رغم همه محدودیت‌ها برای خدمات‌رسانی به مجروحان، تعداد تخت‌های اتاق‌ها را از ۵ به ۹ تخت افزایش داده‌ایم.

 شهادت ۲۹۶ کادر پزشکی در غزه از آغاز جنگ

اشغالگران صهیونیست با حمله به مراکز درمانی در غزه ۲۹۶ نفر از کادر درمان و پزشکی را به شهادت رسانده‌اند.

بنابر این گزارش،‌ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات مستمر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تا کنون ۲۹۶ نفر از کادر درمان و پزشکی شهید و صدها نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

از تلاش برای تصویب قطعنامه‌ آتش‌بس تا تداوم بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها

این وزارتخانه تصریح کرد که هنوز ۳۶ نفر از کادر پزشکی از جمله دکتر محمد ابو سلمیه، مدیر کل بیمارستان شفا در شرایطی غیرانسانی در اسارت صهیونیست‌ها هستند.

وزارت بهداشت غزه از تیم‌های پزشکی در سرتاسر جهان خواست برای امدادرسانی به مجروحان و نجات جان آن‌ها خود را به غزه برسانند.

وزارت بهداشت غزه عصر دیروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha