دفتر طرح ملی «رحله ۹» بسته شد
کد خبر: 4165494
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

دفتر طرح ملی «رحله ۹» بسته شد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اتمام نهمین دوره طرح ملی «رحله» در نقاط مختلف کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اتمام نهمین دوره طرح ملی «رحله» در نقاط مختلف کشورمان طی ایام تابستان خبر داد و گفت: این دوره از نیمه تیرماه سال جاری آغاز و تا 31 مردادماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه تمام مراکز میزبان نهمین دوره طرح ملی رحله در تاریخ 31 مردادماه مراسم اختتامیه دوره مذکور را برگزار کردند، افزود: در این دوره هر قرآن‌آموز بستگی به ظرفیت و توانایی خود از یک تا 4 جزء قرآن را حفظ کرد.

شاهسونی با یادآوری اینکه دوره رحله با دوره آزمایشی حفظ یکساله قرآن کریم به‌صورت همزمان طی ایام تابستان برگزار می‌شود، گفت: به‌طور کلی در ایام تابستان 41 مرکز در نقاط مختلف کشورمان میزبان این دوره بودند که از این تعداد 27 مرکز تنها اختصاص به طرح ملی رحله داشت.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه آزمون پایانی دوره مذکور برگزار شده و به کسانی که حد نصاب امتیاز را اخذ کرده‌اند، گواهی پایان دوره اعطا شد، افزود: به طور کلی یک هزار و 457 نفر در طرح ملی رحله امسال ثبت‌نام کردند که از این تعداد 573 نفر در آزمون پایانی پذیرفته شدند البته هنوز یکی دو مرکز نمرات کامل را در سامانه مربوطه ثبت نکردند لذا این تعداد به 700 نفر خواهد رسید.

وی در خصوص دوره‌های حفظ یک ساله قرآن کریم نیز گفت: دوره آزمایشی طرح حفظ یک ساله قرآن کریم جزو طرح ملی رحله محسوب می‌شوند اما زمان‌بندی آن‌ها متفاوت است لذا آمار دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست.

شاهسونی از  فعالیت 14 مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم ذیل این مؤسسه در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: هنوز آمار تعداد پذیرفته‌شدگان این دوره مشخص نیست و طی هفته آتی مشخص خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: اکنون قرآن‌آموزان این دوره در مرخصی پایان دوره آزمایشی هستند که اکثراً هم به زیارت اربعین مشرف شده‌اند، لذا دوره اصلی حفظ یک ساله قرآن به احتمال زیاد از 11 یا 12 شهریورماه جاری آغاز شد اما تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha