زمان برپایی بزرگترین تعزیه میدانی کشور اعلام شد
کد خبر: 4156403
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

زمان برپایی بزرگترین تعزیه میدانی کشور اعلام شد

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روز پنج‌شنبه، 12 مردادماه سال جاری مصادف با 16 محرم در صحرارود شهرستان فسا استان فارس برگزار خواهد شد.

تعزیه میدانی، صحرارود فساحمید حیدری، مسئول روابط عمومی گروه تعزیه عاشوراییان صحرارود شهرستان فسا استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روز پنج‌شنبه، 12 مردادماه سال جاری مصادف با 16 محرم در صحرارود شهرستان فسا استان فارس خبر داد و گفت: این برنامه ساعت 17 آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تعزیه در زمینی به مساحت یک هکتار برپا خواهد شد، به سابقه تعزیه اشاره کرد و افزود: سابقه تعزیه ۲۵۰ سال است اما این تعزیه میدانی به عنوان بزرگترین تعزیه میدانی کشور برای هجدهمین سال برگزار می‌شود.

حیدری زمان اجرای این تعزیه را یک ساعت اعلام کرد و گفت: تدارکات برپایی این مراسم از 6 روز قبل آغاز می‌شود و یک هزار نفر در پشت صحنه آن حضور خواهند داشت.

مسئول روابط عمومی گروه تعزیه عاشوراییان صحرارود شهرستان فسا استان فارس با بیان اینکه تعزیه مذکور 500 نفر بازیگر دارد، افزود: پیش‌بینی حضور 40 الی 50 هزار تماشاگر را برای تعزیه امسال انجام داده‌ایم و در همین راستا با همکاری شهرداری فسا 10 هکتار زمین برای پارکینگ این نمایش اختصاص داده شده است.

وی با یادآوری اینکه همچنین تدابیر امنیتی، امدادی و... نیز برای این مراسم انجام شده است، گفت: این تعزیه با کمک خیران به خصوص مردم روستای صحرارود با هزینه‌ای قریب 150 الی 200 میلیون تومان اجرا می‌شود.

حیدری یادآور شد: برای اجرای این تعزیه تقریباً 2 هزار نفر از اهالی روستای صحرارود فسا به خصوص جوانان از 6 ماه قبل در سعی و تلاش بوده‌اند تا بتوانند تدارک اجرای این مراسم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این تعزیه بر اساس کتب و مقتل‌های معتبر اجرا می‌شود، منابع محتوای آن را کتاب‌هایی نیز مقتل، لهوف، دانشنامه امام حسین(ع)، اسرار آل احمد اعلام کرد و گفت: همچنین این منابع زیر نظر اساتید حوزه علمیه قم، اساتید تاریخ قم، شیراز و سایر نقاط کشورمان تدوین شده است تا کوچکترین بدعتی در اجرای تعزیه وجود نداشته باشد.

حیدری در پایان موضوع تعزیه امسال را «از برکه غدیر تا گودال قتلگاه» اعلام کرد و گفت: هدف از انتخاب این موضوع انتقال پیام ولایت‌پذیری از ولی (در زمان غیبت، ولایت‌پذیری از ولی فقیه) و جلوگیری از تکرار وقایع آندلس در زمان حال است.

انتهای پیام
captcha