قوانین اتحادیه‌های قرآنی نیاز به بازنگری دارد
کد خبر: 4155572
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
اسلامی:

قوانین اتحادیه‌های قرآنی نیاز به بازنگری دارد

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه باید میدان را برای حضور و هم‌فکری پیشکسوتان و نخبگان قرآنی مهیا کنیم، گفت: نیاز به بازنگری قوانین ازجمله اساسنامه‌های اتحادیه‌های کشور و استانی داریم.

محمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشورمحمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در خصوص وضعیت فعالیت‌های قرآنی کشور، گفت: اگر بخواهیم وضعیت قرآنی را به حد مطلوب برسانیم که در شأن ایران اسلامی باشد، باید ساختارهای عریض و طویل دولتی در اختیار مجموعه‌های مردمی قرآنی قرار گیرد.

وی افزود: باید میدان را برای حضور و هم‌فکری پیشکسوتان و نخبگان قرآنی جهت تصمیم‌گیری‌ها مهیا کنیم، در غیر این صورت هیچ اتفاقی برای جامعه قرآنی رخ نخواهد داد.

اسلامی با تأکید بر اینکه نیاز به بازنگری قوانین از جمله اساسنامه‌های اتحادیه‌های کشور و استانی داریم، به وضعیت قرآنی استان فارس اشاره کرد و گفت: وضعیت قرآنی استان از انسجام کافی برخوردار نیست یعنی باید به مدلی از انسجام دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و مردمی برسیم و بر اساس آن مدل همه دور هم جمع شویم و تصمیمات جدی برای فعالیت‌های قرآنی بگیریم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اظهار کرد: تقریباً فاصله بسیار زیادی بین حاکمیت و مجموعه‌های مردمی در استان وجود دارد یعنی این شکاف عمیق باید ترمیم شود. به نظر می‌رسد دستگاه‌های حاکمیتی جدیتی برای موضوعات قرآنی ندارند و بیشتر درگیر بروکراسی اداری، بخشنامه‌ها و این مسائل هستند تا اینکه حرکت و فعالیت قرآنی در بین قشرهای مختلف مردم در کف جامعه به وجود آورند.

اسلامی تأکید کرد: با صدور و ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل در موضوع قرآنی اتفاقی نخواهد افتاد و بیشتر باید مجموعه‌های مردمی را تقویت و حمایت کنیم که این‌ها بتوانند حرکت‌هایی حتی کم در میان جامعه به وجود آورند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در ادامه گفت: نکته بعدی که در کل کشور و هم در استان فارس این موضوع وجود دارد این است که در موضوعات تخصصی قرآنی فکر و سرمایه‌گذاری می‌کنیم اما در بحث تبلیغ و ترویج قرآن اقدامی نمی‌کنیم. هرچند موضوع تخصصی در جای خود مهم است اما مهم‌تر از آن تبلیغ و ترویج است که مردم را بیشتر به قرآن نزدیک کنیم و سوق دهیم و این مسئله نیاز به تبلیغ زیبا از قرآن و عترت دارد که مردم را با قرآن و عترت بیشتر آشنا کنیم.

وی در پایان گفت: در کنار تبلیغ و ترویج که صورت گرفت و مردم به سمت قرآن شوق پیدا کردند، آن زمان می‌توان در کنارش افراد نخبه را برای فعالیت در زمینه صوت لحن و حفظ شناسایی و تشویق کرد.

انتهای پیام
captcha