فرازی از سوره الحاقه با صدای شیخ ربنای خراسان شمالی + فیلم
کد خبر: 4148302
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

فرازی از سوره الحاقه با صدای شیخ ربنای خراسان شمالی + فیلم

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، قاری قرآن بجنوردی، فرازی از تلاوت سوره الحاقه را در صفحه اینستاگرام خود، بارگذاری کرد که بسیار مورد توجه واقع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی، قاری و مدرس قرآن شهر بجنورد خراسان شمالی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی، قاری و مدرس قرآن شهر بجنورد طی حضور در جلسه آموزش قرآن امیر صالحی، قاری و مدرس قرآن استان گیلان، فرازی از تلاوت آیات ابتدایی سوره الحاقه را در صفحه اینستاگرام خود به نشانی sheikh.rabbana بارگذاری کرده است که بیش از ۳۵۰ هزار بازدید داشته است.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان 
الْحَاقَّةُ ﴿۱﴾
آن رخ‌دهنده 
مَا الْحَاقَّةُ ﴿۲﴾
چيست آن رخ‌دهنده 

وَمَا أَدْرَاكَ مَا الْحَاقَّةُ ﴿۳﴾
و چه دانى كه آن رخ‌دهنده چيست

كَذَّبَتْ ثَمُودُ وَعَادٌ بِالْقَارِعَةِ ﴿۴﴾

ثمود و عاد آن حادثه كوبنده را تكذيب كردند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی، متولد سال ۱۳۵۸ از سنین پنج‌سالگی با شنیدن قرائت مادرش، جذب تلاوت قرآن شده و به این عرصه علاقه‌مند شده است. محمدی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مجاورت خانه پدری با مسجد و زمان تشییع شهدای جنگ تحمیلی ایران و عراق در مسجد و پخش تلاوت‌هایی از سور‌های شمس و ضحی استاد عبدالباسط، موجب شد تا بتوانم این دو سوره‌ را به مانند عبدالباسط تلاوت و در چند محفل اجرا کنم.

بیشتر بخوانید: 


وی ادامه داد: با همراهی پدرم در جلسات اساتید مختلف، چون استاد هدایتی شرکت کردم و در ادامه در مسابقات قرآن حضور یافتم. سپس برای تحصیل علوم دینی، وارد حوزه علمیه شدم و در کنار تحصیل به تدریس قرآن پرداختم. در این بین با شخصی به نام ابراهیم عبودی، اهل عراق آشنا شدم که من را در مسیر فعالیت قرآنی‌ام همراهی کرد. پس از گذراندن مقاطع تحصیلی، در حوزه علمیه استان خراسان شمالی مشغول به تدریس شدم.

کد

محمدی با اشاره به اینکه از سال گذشته به عنوان معلم در آموزش و پرورش خدمت می‌کند، اظهار کرد: قرار است که به عنوان معلم با دارالقرآن‌های آموزش و پرورش نیز همکاری داشته باشم. همچنین در حال حاضر مدیر مؤسسه قرآنی جوانان بصیر در بجنورد هستم. این مؤسسه از مؤسسات فعال سطح شهر و دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در کنار دوره‌های عمومی، سطوح تخصصی و پیشرفته در امر فنون تلاوت و قرائت و صداسازی و آشنایی با مقامات و ... آموزش داده می‌شود. همچنین کلاسی برای نخبگان قرآنی نوجوان برگزار می‌شود که قرآن‌آموزان آن، گلچینی از نوجوانان و خردسالان سایر دوره‌های مؤسسه هستند.

وی ادامه داد: همچنین در کنار آن به عنوان مربی قرآن در دارالقرآن و العترة بجنورد در برگزاری کلاس‌های عمومی در سنین خردسالی و مقطع ابتدایی همکاری دارم.

شیخ ربنای خراسان شمالی درباره علت مشهوریتش به این عنوان گفت: روزی در تنهایی دعای «ربنا» را زمزمه می‌کردم و نمی‌دانستم خواننده این اثر، استاد محمدرضا شجریان است تا اینکه در محفلی دعوت بودم پس از تلاوت قرآن، در آنجا دعای ربنا را خواندم. سپس به محفل قرآنی در شهر جاجرم خراسان شمالی دعوت شدم، پس از تلاوت، از من خواسته شد تا در آنجا این دعا را بخوانم و سپس از سوی مردم به عنوان «حاجی ربنا» و «شیخ ربنا» خطاب شدم.

محمدی به برنامه‌های تبلیغی خود اشاره کرد و افزود: اعزام با کاروان نور به حج تمتع در سال ۹۲ از سوی شورای عالی قرآن و اعزام به عنوان مبلّغ به امارات از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد و ... از جمله برنامه‌های تبلیغی‌ام بوده است.

این قاری خوش‌خوان در پایان اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های والدین از شهرستان‌های استان، دوست دارم در اندازه توان به علاقه‌مندان به امر تلاوت قرآن، آموزش دهم.

انتهای پیام
captcha